Використання штучного інтелекту для персоналізованого оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743563/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/412 10.32835/2786-619X.2024.6.19.460-470 |
|
Title |
Використання штучного інтелекту для персоналізованого оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
Using artificial intelligence for personalized evaluation of teachers’ professional performance |
|
Creator |
Радкевич, О.П.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Досліджено вплив штучного інтелекту на персоналізоване оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників закладів освіти. Окреслено значення штучного інтелекту для автоматизації процесу моніторингу, збору та аналізу даних про професійну ефективність педагогів. Зосереджено увагу на адаптивних системах штучного інтелекту: тестові системи (Computerized Adaptive Testing); інтелектуальні системи підтримки ухвалення рішень ISPPR (Cerego, Knewton); системи з персоналізованими рекомендаціями на основі штучного інтелекту (Socratic).
The impact of artificial intelligence on personalized evaluation of the professional activities of educators in educational institutions has been investigated. The significance of artificial intelligence for automating the processes of monitoring, collecting, and analyzing data on the professional effectiveness of teachers is outlined. Attention is focused on artificial intelligence adaptive systems: Computerized Adaptive Testing; intelligent decision support systems (IDSS) (Cerego, Knewton); artificial intelligence – based personalized recommendation systems (Socratic). |
|
Publisher |
ІПО НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743563/1/Radkevych%20%D0%A1%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8%20%D0%B7%20Monografia_2024_IPO.pdf
- Радкевич, О.П. (orcid.org/0000-0002-2648-5726 <http://orcid.org/0000-0002-2648-5726>) (2024) Using artificial intelligence for personalized evaluation of teachers’ professional performance Професійна освіта в умовах сталого розвитку суспільства: монографія, 6 (19). pp. 41-45. ISSN 2786-619Х 10.32835/2786-619X.2024.6.19.460-470 |
|