Record Details

Дидактичний супровід освіти дітей раннього і дошкільного віку: методичний порадник для батьків. Методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743749/
10.32405/978-617-8011-99-4-2024-88
 
Title Дидактичний супровід освіти дітей раннього і дошкільного віку: методичний порадник для батьків. Методичні рекомендації
Didactic support for the education of early and preschool children: a methodological guide for parents. Methodological recommendations
 
Creator Васильєва, С.А.
Довбня, С.О.
Левінець, Н.В.
Луценко, В.О.
Цвєткова, Г. Г.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description Методичні рекомендації присвячено результатам проведеного впродовж 2022-2024 років прикладного дослідження проблеми забезпечення батьків дітей раннього та дошкільного віку дидактичними матеріалами, що існують у цифровому середовищі. Розділи методичних рекомендацій репрезентують практичний аспект дидактичного супроводу освіти дітей раннього та дошкільного віку у цифровому середовищі. Інноваційність і оригінальність науково-методичного доробку авторського колективу полягає в розробці, систематизації змісту, прийомів та способів, форм взаємодії батьків та дітей із використанням цифрового освітнього контенту, можливостей застосунків, штучного інтелекту у цифровому освітньому середовищі родини та ЗДО.
Методичні рекомендації можуть бути корисними для батьків, педагогів дошкільної освіти, науковців, студентів.
The methodological recommendations are dedicated to the results of an applied study conducted in 2022-2024 on the problem of providing parents of early and preschool children with didactic materials that exist in the digital environment. The sections of the methodological recommendations represent the practical aspect of didactic support for the education of early and preschool children in the digital environment. The innovation and originality of the scientific and methodological achievements of the author team lies in the development, systematization of content, methods and methods, forms of interaction between parents and children using digital educational content, application capabilities, artificial intelligence in the digital educational environment of the family and preschool educational institutions.
The methodological recommendations can be useful for parents, preschool teachers, scientists, students.
 
Publisher НАЇР
 
Contributor Васильєва, С.А.
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743749/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%28%D1%80%D0%B5%D0%B4._%D0%A1.%D0%90._%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%94%D0%B2%D0%B0%29_%20%281%29.pdf
- Васильєва, С.А. (orcid.org/0000-0002-0452-4835 <http://orcid.org/0000-0002-0452-4835>), Довбня, С.О. (orcid.org/0000-0002-2882-4680 <http://orcid.org/0000-0002-2882-4680>), Левінець, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5191-4940 <http://orcid.org/0000-0002-5191-4940>), Луценко, В.О. (orcid.org/0000-0002-1681-0601 <http://orcid.org/0000-0002-1681-0601>) and Цвєткова, Г. Г. (orcid.org/0000-0003-1556-4856 <http://orcid.org/0000-0003-1556-4856>) (2024) Didactic support for the education of early and preschool children: a methodological guide for parents. Methodological recommendations [Teaching Resource]
10.32405/978-617-8011-99-4-2024-88