Якість освіти дітей раннього та дошкільного віку: забезпечення та діагностика. Методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743737/
10.32405/978-617-8011-83-3-2024-136 |
|
Title |
Якість освіти дітей раннього та дошкільного віку: забезпечення та діагностика. Методичні рекомендації
Quality of Education for Early Childhood and Preschool Children: Assurance and Diagnostics. Methodological Guidelines |
|
Creator |
Артемова, Л.В.
Жиріков, І.А. Луценко, Ірина Луценко, В.О. Молочко, М.В. Рейпольська, О.Д. Федоренко, С.В. |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction |
|
Description |
У методичних рекомендаціях розкрито теорію українських та зарубіжних особливостей оцінювання якості дошкільної освіти, обґрунтовано необхідність комплексної оцінки якості освіти в умовах ЗДО. Авторським колективом презентовано діагностичний комплекс з оцінки якості освіти дітей раннього та дошкільного віку на основі компетентнісного підходу (комплексну методику діагностування стану якості освіти в ЗДО, готовності вихователів до організації розвивального освітнього середовища, оцінки рівнів особистісного розвитку дітей дошкільного віку).
The methodological guidelines explore the theory of Ukrainian and international approaches to evaluating the quality of preschool education and substantiate the necessity of a comprehensive assessment of education quality in preschool institutions. The authors present a diagnostic toolkit for assessing the quality of education for early childhood and preschool-aged children based on a competency-based approach. This includes a comprehensive methodology for diagnosing the state of education quality in preschools, evaluating educators' readiness to organize a developmental educational environment, and assessing the levels of personal development of preschool-aged children. |
|
Publisher |
НАЇР
|
|
Contributor |
Рейпольська, О.Д.
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743737/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BA.%20%28%D1%80%D0%B5%D0%B4.%20%D0%9E.%D0%94.%20%D0%A0%D0%B5%D0%B9%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%29.pdf
- Артемова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-7070-2927 <http://orcid.org/0000-0002-7070-2927>), Жиріков, І.А. (orcid.org/0009-0008-7438-1121 <http://orcid.org/0009-0008-7438-1121>), Луценко, Ірина (orcid.org/0000-0001-8360-9943 <http://orcid.org/0000-0001-8360-9943>), Луценко, В.О. (orcid.org/0000-0002-1681-0601 <http://orcid.org/0000-0002-1681-0601>), Молочко, М.В. (orcid.org/0009-0000-3684-4211 <http://orcid.org/0009-0000-3684-4211>), Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110 <http://orcid.org/0000-0002-5524-7110>) and Федоренко, С.В. (orcid.org/0000-0001-8517-9975 <http://orcid.org/0000-0001-8517-9975>) (2024) Quality of Education for Early Childhood and Preschool Children: Assurance and Diagnostics. Methodological Guidelines [Teaching Resource] 10.32405/978-617-8011-83-3-2024-136 |
|