Основні складники цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742879/
https://unesco-journal.com.ua/index.php/journal/article/view/118 |
|
Title |
Основні складники цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників
Main components of digital competence of research and teaching staff |
|
Creator |
Спірін, О.М.
Іванова, С.М. Франчук, Н.П. Кільченко, А.В. |
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглянуто проблему компетентнісного підходу щодо питання підвищення рівня розвитку цифрової компетентності з використанням відкритих освітньо-наукових інформаційних систем у освітній та науковій діяльності наукових працівників і викладачів закладів вищої освіти. Метою дослідження є визначити і схарактеризувати основні діяльнісні складники цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників та дослідити можливості використання відкритих освітньо-наукових інформаційних систем для їх розвитку. Відповідно до чинного законодавства навантаження науково-педагогічного працівника університету формується з таких основних видів діяльності як: навчальна, методична, наукова та організаційна роботи. Відповідно до видів професійної діяльності наукових і науково-педагогічних працівників визначено основні складники цифрової компетентності, враховуючи види професійної діяльності, що входять до індивідуального плану роботи науково-педагогічного працівника університету: цифрова навчальна, цифрова дослідницька, цифрова методична, цифрова організаційно-виховна. Визначено поняття складників цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників, надано їм характеристику і дібрано відкриті освітньо-наукові інформаційні системи, що підтримують та сприяють розвитку кожного складника цифрової компетентності. Наведено приклади, як відкриті освітньо-наукові інформаційні системи можуть бути використані викладачами університетів та науковими працівниками для розвитку цифрової компетентності у різних сферах професійної діяльності. Використовуючи відкриті освітні науково-інформаційні системи, наукові та науково-педагогічні працівники можуть покращити свою викладацьку, дослідницьку та організаційну діяльність, зрештою покращуючи результати навчання та академічну успішність студентів та аспірантів. Використання сучасних цифрових інструментів і відкритих освітніх ресурсів сприяє розвитку цифрової компетентності, необхідної для успішної діяльності у цифровому світі.
The article deals with the problem of a competence-based approach to the issue of increasing the level of development of digital competence using open educational and scientific information systems in the educational and scientific activities of researchers and teachers of higher education institutions. The purpose of the study is to identify and characterize the main activity components of the digital competence of researchers and academic staff and to explore the possibilities of using open educational and scientific information systems for their development. In accordance with the current legislation, the workload of a university research and teaching staff is formed from the following main activities: educational, methodological, scientific and organizational work. In accordance with the types of professional activities of research and teaching staff, the main components of digital competence are identified, taking into account the types of professional activities included in the individual work plan of a university research and teaching staff: digital teaching, digital research, digital methodological, digital organizational and educational. The concept of the components of digital competence of research and teaching staff is defined, they are characterized and open educational and scientific information systems that support and promote the development of each component of digital competence are selected. Examples are given of how open educational and scientific information systems can be used by university teachers and researchers to develop digital competence in various fields of professional activity. By using open educational research and information systems, academic staff can improve their teaching, research, and organizational activities, ultimately improving learning outcomes and academic performance of undergraduate and graduate students. The use of modern digital tools and open educational resources contributes to the development of digital competence necessary for successful activities in the digital world. |
|
Publisher |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742879/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A1%D0%BF%D1%96%D1%80%D1%96%D0%BD%20%D0%9E.%D0%9C.%2C%20%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1.%D0%9C.%2C%20%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9D.%D0%9F.%2C%20%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%90.%D0%92._2024.pdf
- Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>), Іванова, С.М. (orcid.org/0000-0002-3613-9202 <http://orcid.org/0000-0002-3613-9202>), Франчук, Н.П. (orcid.org/0000-0002-0213-143X <http://orcid.org/0000-0002-0213-143X>) and Кільченко, А.В. (orcid.org/0000-0003-2699-1722 <http://orcid.org/0000-0003-2699-1722>) (2024) Main components of digital competence of research and teaching staff Вісник Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», 2 (10). pp. 91-103. ISSN 2708-2164 |
|