Record Details

Зміст поняття «державно-приватне партнерство у сфері професійної освіти» у проєкті закону України «Про професійну освіту»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743401/
https://jrnls.ivet.edu.ua/1/article/view/933
10.32835/2707-3092.2024.29.96-104
 
Title Зміст поняття «державно-приватне партнерство у сфері професійної освіти» у проєкті закону України «Про професійну освіту»
The concept of "public-private partnership in the sphere of vocational education" in the draft law of Ukraine "On vocational education"
 
Creator Фриз, Роман Олексійович
 
Subject 34 Law. Jurisprudence
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Актуальність статті зумовлена необхідністю визначення змісту поняття «державно-приватне партнерство в сфері професійної освіти» для побудови перспективних та ефективних моделей співпраці державних і приватних партнерів у сфері професійної освіти із врахуванням можливих змін законодавчого регулювання.
Мета: визначити зміст поняття «державно-приватне партнерство у сфері професійної освіти» в контексті проєкту закону «Про професійну освіту» як своєрідної концепції розвитку професійної освіти.
Методи: теоретичні (аналізу – для виділення сукупності ознак державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти, абстрагування – для виділення істотних ознак і відокремлення їх від інших характеристик, синтезу – для забезпечення співмірності визначення поняття; порівняння – для встановлення родового поняття і видової відмінності; узагальнення – для формулювання поняття), емпіричні (вивчення літературних джерел, наукових праць, нормативно-правових документів).
Методи дослідження: метод аналізу використовувався для виділення сукупності ознак державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти, метод абстрагування використовувався для виділення істотних ознак і відокремлення їх від інших характеристик, метод синтезу використовувався для забезпечення співмірності визначення поняття; метод порівняння використовувався для встановлення родового поняття і видової відмінності; метод узагальнення використовувався для формулювання поняття. Окрім теоретичних використовувались емпіричні методи для вивчення літературних джерел, наукових праць, нормативно-правових документів.
Результати: на основі аналізу нормативно-правових документів і наукових джерел визначено суттєві ознаки державно-приватного партнерства в сфері професійної освіти, сформульовано поняття «державно-приватне партнерство у сфері професійної освіти».
Висновки: в контексті положень проєкту закону «Про професійну освіту» визначено поняття «державно-приватне партнерство у сфері професійної освіти» як співпрацю між державним партнером (державними або комунальними закладами професійної освіти) та приватними партнерами (підприємствами, установами, організаціями, крім суб’єктів господарювання державного та комунального сектора економіки), що здійснюється на основі договору з метою підвищення якості професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації молоді та дорослого населення.
Relevance of this article lies in the necessity of defining the concept of "public-private partnership in the sphere of vocational education" to construct prospective and effective models of collaboration between public and private partners in vocational education. This is essential to enhance the quality of training for future specialists tailored to the demands of the wartime labor market and to accelerate post-war recovery in the country.
Purpose. The purpose of the article is to analyze how the concept of "public-private partnership in the sphere of vocational education" is represented in the draft Law of Ukraine "On Vocational Education" as a distinctive framework for the development of vocational education.
Methods. The research methodology includes theoretical methods (analysis to identify the set of characteristics of public-private partnerships in vocational education; abstraction to highlight essential features and distinguish them from other attributes; synthesis to ensure consistency in defining the concept; comparison to establish a generic concept and differentiate specific features; generalization to formulate the definition) and empirical methods (studying literary sources, scientific works, and regulatory documents).
Results. Based on the analysis of regulatory documents and scientific sources, the study identifies the essential characteristics of public-private partnerships in the sphere of vocational education and formulates a definition of "public-private partnership in the sphere of vocational education."
Conclusions. In the context of the provisions of the draft Law of Ukraine "On Vocational Education," the concept of "public-private partnership in the sphere of vocational education" is defined as a collaboration between public partners (state or municipal vocational education institutions) and private partners (enterprises, institutions, organizations, excluding economic entities in the public and municipal sectors of the economy). This partnership is carried out under a contractual framework to enhance the quality of vocational training, retraining, and advanced training for youth and adults.
 
Publisher Інститут професійної освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
text
 
Language uk
en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743401/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%2B%D0%A4%D1%80%D0%B8%D0%B7%2B%2B--UA%E2%80%93.pdf
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743401/2/Roman%2BFryz%2B--ENG%E2%80%93.pdf
- Фриз, Роман Олексійович (orcid.org/0009-0006-1902-3634 <http://orcid.org/0009-0006-1902-3634>) (2024) The concept of "public-private partnership in the sphere of vocational education" in the draft law of Ukraine "On vocational education" Professional Pedagogics, 2 (29). pp. 96-104. ISSN 2707-3092
10.32835/2707-3092.2024.29.96-104