Механізми державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти у повоєнний час: методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743396/
https://ivet.edu.ua/12974/novi-vydannya-5/ 10.32835/978-617-8167-09-7/2024 |
|
Title |
Механізми державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти у повоєнний час: методичні рекомендації
Mechanisms of of public-private partnership in the field of vocational (vocational-technical) education in the postwar period: methodological recommendations |
|
Creator |
Радкевич, В.О.
Кравець, С.Г. Попова, Валентина Вікторівна Чепуренко, Я.О. Крячко, Володимир |
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
|
|
Description |
У методичних рекомендаціях представлено дорожню карту та алгоритм запровадження механізмів державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти; обґрунтовано сучасні підходи до організації партнерської взаємодії між суб’єктами, заінтересованими в розробленні нових професійних кваліфікацій для повоєнного відновлення економіки України; розкрито механізми управління закладом професійної (професійно-технічної) освіти в умовах державно-приватного партнерства; описано успішні кейси співпраці бізнесу із закладами професійної (професійно-технічної) освіти. Видання адресовано розробникам державної освітньої політики, представникам органів місцевого самоврядування, керівникам навчально (науково)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної педагогічної освіти, науково-педагогічним і педагогічним працівникам, науковцям, аспірантам, докторантам, стейкхолдерам, представникам підприємств і громадських організацій, слухачам курсів підвищення кваліфікації та всім заінтересованим особам. The methodological recommendations present a roadmap and algorithm for the introduction of public-private partnership mechanisms in the field of vocational education and training; substantiate modern approaches to organizing partnerships between entities interested in developing new professional qualifications for the post-war economic recovery of Ukraine; reveal the mechanisms of management of vocational education and training institutions in public-private partnership; describe successful cases of cooperation between business and vocational education and training institutions. The publication is addressed to developers of state educational policy, representatives of local governments, heads of educational (scientific) and methodological centers (classrooms) of vocational education, vocational (vocational), professional undergraduate, higher, postgraduate pedagogical education institutions, research and teaching staff, scientists, postgraduates, doctoral students, stakeholders, representatives of enterprises and public organizations, students of advanced training courses and all interested persons. |
|
Publisher |
Інститут професійної освіти НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743396/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%94%D0%9F%D0%9F.pdf
- Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>), Кравець, С.Г. (orcid.org/0000-0002-8878-6241 <http://orcid.org/0000-0002-8878-6241>), Попова, Валентина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8931-8880 <http://orcid.org/0000-0001-8931-8880>), Чепуренко, Я.О. (orcid.org/0000-0001-5139-4343 <http://orcid.org/0000-0001-5139-4343>) and Крячко, Володимир (orcid.org/0000-0002-2869-7490 <http://orcid.org/0000-0002-2869-7490>) (2024) Mechanisms of of public-private partnership in the field of vocational (vocational-technical) education in the postwar period: methodological recommendations [Teaching Resource] 10.32835/978-617-8167-09-7/2024 |
|