Педагогіка партнерства, як один з провідних елементів освіти впродовж життя
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743360/
https://nnippk.udu.edu.ua/pidsumky-mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-konferentsii-tsyfrova-transformatsiia-osvity-teoretyko-metodychni-zasady-2024 |
|
Title |
Педагогіка партнерства, як один з провідних елементів освіти впродовж життя
Partnership pedagogy as one of the leading elements of lifelong learning |
|
Creator |
Данко, А.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method |
|
Description |
У статті розглянуто освітні трансформації, спрямовані на реалізацію концепції Нової української школи (НУШ), які передбачають формування в здобувачів освіти не лише мотивації до навчання впродовж життя, а й нових моделей взаємодії через педагогіку партнерства. Зазначено, що педагогіка партнерства базується на принципах взаємоповаги, доброзичливості, довіри, соціального партнерства та розподільного лідерства, що сприяє формуванню суб’єкт-суб’єктних відносин між учасниками освітнього процесу. Висвітлено психологічні основи партнерської взаємодії між учителями, батьками, учнями та управлінцями, які забезпечують підтримку самостійності здобувачів освіти за умови тьюторської допомоги. Також обґрунтовано ключові ідеї педагогіки партнерства, серед яких: опора на вікові особливості учнів, побудова доброзичливої атмосфери, постановка важкої мети, опора на схеми та логічні послідовності, вільний вибір творчих завдань і використання тематичних блоків у навчанні. Акцентовано на значенні партнерської взаємодії для формування майбутнього покоління, здатного застосовувати набуті навички в освіті, професійній діяльності та міжособистісних відносинах. The article examines the educational transformations aimed at implementing the concept of the New Ukrainian School (NUS), which involve the formation of not only motivation for lifelong learning in students, but also new models of interaction through partnership pedagogy. It is noted that the pedagogy of partnership is based on the principles of mutual respect, goodwill, trust, social partnership and distributive leadership, which contributes to the formation of subject-subject relations between participants in the educational process. The psychological foundations of partnerships between teachers, parents, students and managers that support the independence of students with tutoring assistance are highlighted. The key ideas of partnership pedagogy are also substantiated, including: reliance on the age characteristics of students, building a friendly atmosphere, setting a difficult goal, reliance on schemes and logical sequences, free choice of creative tasks and the use of thematic blocks in teaching. Emphasis is placed on the importance of partnerships for the formation of the future generation, capable of applying the acquired skills in education, professional activities and interpersonal relationships |
|
Publisher |
Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743360/1/%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%9A%D0%90%20%D0%9F%D0%90%D0%A0%D0%A2%D0%9D%D0%95%D0%A0%D0%A2%D0%A1%D0%92%D0%90.pdf
- Данко, А. (orcid.org/0000-0001-9551-4327 <http://orcid.org/0000-0001-9551-4327>) (2024) Partnership pedagogy as one of the leading elements of lifelong learning In: Цифрова трансформація освіти: теоретико-методичні засади : збірник мат. Міжнародної науково-практичної конф., присвяч. 70-річчю проф. В. П. Сергієнка . Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, м. Київ, Україна, pp. 95-97. |
|