Творчість як засіб збереження і формування психічного здоров’я здобувачів початкової освіти в сучасних умовах навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743349/
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742834 |
|
Title |
Творчість як засіб збереження і формування психічного здоров’я здобувачів початкової освіти в сучасних умовах навчання
Creativity as a means of preserving and forming the mental health of primary school students in modern learning conditions |
|
Creator |
Гнатюк, Ольга Владиславівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглянуто проблему творчості як засобу збереження і формування психічного здоров’я здобувачів початкової освіти в сучасних умовах навчання. Дано визначення понять «творчість», «творчий процес», «психічне здоров’я». Розкрито чинники, які впливають на розвиток і формування творчої особистості. Визначено, що творчість є невід’ємною частиною системи навчально-виховного процесу, вона є основою успішного формування компетентностей. Тому важливим завданням педагогів є виховання творчої особистості, розвиток творчого мислення дітей. Сучасна школа передбачає створення умов для творчого розвитку та самореалізації кожної особистості, формування потреби та здатності особистості до самоосвіти.
The article considers the problem of creativity as a means of preserving and forming the mental health of primary school students in modern learning conditions. The concepts of "creativity", "creative process", "mental health" are defined. The factors that influence the development and formation of a creative personality are revealed. It is determined that creativity is an integral part of the educational process system, it is the basis for the successful formation of competencies. Therefore, an important task of teachers is to educate a creative personality, develop children's creative thinking. A modern school involves creating conditions for the creative development and self-realization of each individual, the formation of the need and ability of the individual for self-education. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743349/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82.pdf
- Гнатюк, Ольга Владиславівна (orcid.org/0000-0003-2445-6283 <http://orcid.org/0000-0003-2445-6283>) (2024) Creativity as a means of preserving and forming the mental health of primary school students in modern learning conditions In: Психологічні проблеми творчості: матеріали ХХІV Міжнародної науково-практичної конференції, 24 липня 2024 року . Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 74-80. |
|