Record Details

Актуальні тенденції та тренди в галузі професійної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743233/
http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/15879
10.52058/2786-6025-2024-11(39)-582-593
 
Title Актуальні тенденції та тренди в галузі професійної освіти
Current trends and trends in the vocational education field
 
Creator Кучеренко, Ірина Анатоліївна
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті проаналізовано актуальні тенденції та тренди у галузі професійної освіти. Охарактеризовано виявлені у результаті проведеного анкетування основні тенденції і тренди в галузі професійної освіти, з якими стикаються педагогічні працівники у процесі трансферу технологій та формування сучасних навичок у майбутніх кваліфікованих робітників.
Зазначається, що професійна освіта відіграє важливу роль у формуванні людського капіталу і розвитку економіки країни, функції професійної освіти нині переоцінюються з урахуванням потреб повоєнного відновлення країни. Автор акцентує увагу, що модернізація системи професійної освіти – запорука успішної підготовки фахових працівників, котрі володіють затребуваними на ринку праці кваліфікаційними навичками. У статті проаналізовано результати проведеного пілотне дослідження, що передбачало здійснення оцінки потреб закладів професійної освіти у сучасних технологіях, визначення напрямів розвитку закладів професійної освіти. Зазначено, що найпопулярніші тенденції, програми чи ініціативи, які педагоги впроваджують для підтримки розвитку сучасних навичок серед здобувачів освіти, спрямовані на розвиток цифрових компетентностей, формування Soft і Hard skills; упровадження цифровізації освіти, використання освітніх платформ, взаємодія з роботодавцями. До ключових трендів у галузі професійної освіти віднесено: цифровізація, андрагогіка, м’які навички (soft-skills), партнерство з роботодавцями. На підставі результатів анкетування прогнозується визначити, які саме аспекти та напрями професійної освіти потрібно вдосконалити для підготовки конкурентоспроможних випускників, здатних працювати на сучасних підприємствах. Співпраця з педагогічними працівників дасть змогу максимально врахувати їх запити та потреби, оновити методики професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників та розробити дієві інструменти щодо підвищення рівня фахової педагогічної компетентності в аспекті підготовки випускників з урахуванням потреб ринку праці, оновити й удосконалити освітні програми.
The article analyzes current tendencies and trends in the field of professional education. The main tendencies and trends in the field of professional education revealed as a result of the questionnaire, which are faced by pedagogical workers in the process of technology transfer and formation of modern skills of future qualified workers, are characterized.
It is noted that vocational education plays an important role in the formation of human capital and the development of the country's economy, the functions of vocational education are now being re-evaluated taking into account the needs of the country's post-war reconstruction. The author emphasizes that the modernization of the professional education system is the key to the successful training of professionals who possess the skills required in the labor market. The article analyzes the results of the conducted pilot study, which provided for the assessment of the needs of vocational education institutions in modern technologies, and the determination of directions for the development of vocational education institutions. It is noted that the most popular trends, programs or initiatives implemented by teachers to support the development of modern skills among students are aimed at the development of digital competences, the formation of soft and hard skills; implementation of digitization of education, use of educational platforms, interaction with employers. Key trends in the field of professional education include: digitalization, andragogy, soft skills, partnership with employers. Based on the results of the survey, it is predicted to determine which aspects and areas of professional education need to be improved in order to prepare competitive graduates capable of working in modern enterprises. Cooperation with pedagogical workers will make it possible to take into account their requests and needs as much as possible, to update the methods of professional training of future qualified workers and to develop effective tools for increasing the level of professional pedagogical competence in the aspect of training graduates taking into account the needs of the labor market, to update and improve educational programs.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743233/1/%D0%9A%D1%83%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0_%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0_.pdf
- Кучеренко, Ірина Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-8005-6757 <http://orcid.org/0000-0001-8005-6757>) (2024) Current trends and trends in the vocational education field «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)», 11 (39). pp. 582-593. ISSN 2786-6025
10.52058/2786-6025-2024-11(39)-582-593