Науково-методичний супровід професійного саморозвитку педагогів фахових коледжів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743228/
https://nmc-vfpo.com/vseukrayinska-naukova-konferencziya-fahova-peredvyshha-profesijna-osvita-teoriya-metodyka-praktyka/ |
|
Title |
Науково-методичний супровід професійного саморозвитку педагогів фахових коледжів
Scientific and methodological support of professional self-development of teachers of vocational colleges |
|
Creator |
Пащенко, Т.М.
Остапенко, А. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
374 Education and training out of school. Further education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Ефективність освіти залежить від діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, наявності навчальних інструментів, організаційних, наукових, методологічних вдосконалень навчального процесу, необхідності в знаннях членів суспільства та інших факторів. Педагогічна майстерність педагога, активного учасника навчального процесу, вказує на його особистість, досвід роботи, громадянський статус, статус фахівця, рівень оволодіння педагогічними технологіями, індивідуальність професійної діяльності. Проблема науково-методологічного супровіду професійного саморозвитку педагогічних працівників є однією з головних для педагогічної освіти. The effectiveness of education depends on the activities of teaching staff and students, the availability of educational tools, organizational, scientific, methodological improvements in the educational process, the need for knowledge of members of society, and other factors. Pedagogical mastery of a teacher, an active participant in the educational process, indicates his personality, work experience, civil status, specialist status, level of mastery of pedagogical technologies, individuality of professional activity. The problem of technological support of pedagogical workers is one of the main ones for pedagogical education. |
|
Publisher |
Науково-методичний центр ВФПО
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743228/1/%D0%9F%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%D0%9E%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84.%D0%A4%D0%9F%D0%9E_%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%8C%202024.pdf
- Пащенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-7629-7870 <http://orcid.org/0000-0002-7629-7870>) and Остапенко, А. (orcid.org/0000-0002-2669-7227 <http://orcid.org/0000-0002-2669-7227>) (2024) Scientific and methodological support of professional self-development of teachers of vocational colleges In: Фахова передвища і професійна освіта : теорія, методика і практика : матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції . Науково-методичний центр ВФПО, м. Київ, Україна, pp. 17-21. ISBN 978-617-7283-69-9 |
|