Психологічна підтримка дітей з ООП: комплексний підхід у подоланні наслідків ПТСР
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743118/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/186 10.33189/ectu.v115i3.186 |
|
Title |
Психологічна підтримка дітей з ООП: комплексний підхід у подоланні наслідків ПТСР
Psychological support of children with OOP: a comprehensive approach to overcoming the consequences of PTSD |
|
Creator |
Прохоренко, Д.О.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті висвітлено проблему наслідків психотравми дітей з особливими освітніми потребами та її вплив на процеси соціалізації та психологічного благополуччя таких дітей. Теоретично обґрунтовано, що психотравмуючі переживання дитини та їх вплив на процеси соціалізації і психічного розвитку є ключовими аспектами сучасних галузей наук: психології, нейропсихології, спеціальної психології. У статті проаналізовано дослідження і на їх основі зроблено узагальнення, що діти часто стикаються з різноманітними стресовими ситуаціями, такими, як розлучення батьків, насильство в сім’ї, травми, втрати, війна та інші негативні життєві події, які глибоко впливають на їхній психічний стан. У дослідженнях дітей з особливими освітніми потребами визначено, що основна проблема полягає в тому, що травматичний досвід впливає на розвиток особистості дитини та на її соціальну адаптацію. Вченими наголошено, що з огляду на сучасні реалії, зокрема військові конфлікти, дана проблема стає особливо важливою, оскільки такі діти піддаються впливу стресових подій, які можуть мати тривалий вплив на їхнє психологічне здоров’я. Обґрунтовано, що у сучасних умовах, коли діти часто стикаються зі стресовими ситуаціями та соціокультурними викликами, критично важливо зрозуміти, як травматичний досвід впливає на їхнє психічне здоров’я та соціальну адаптацію. Метою статті є вивчення взаємозв’язку між наслідками психотравми та життєвими перспективами дитини з особливими потребами, а також визначення шляхів щодо комплексної психологічної допомоги з подолання психотравми. Результати дослідження дадуть змогу краще зрозуміти вплив травматичних подій на розвиток дитини та стануть основою для створення практичних методів допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Практична цінність дослідження полягає у розширенні знань щодо впливу психотравми на розвиток дитини та визначенні шляхів підтримки для відновлення психологічного здоров’я таких дітей.
The article highlights the problem of the consequences of psych trauma of children with special educational needs and its impact on the processes of socialization and psychological well-being of such children. It is theoretically substantiated that psych traumatic experiences of a child and their influence on the processes of socialization and mental development are key aspects of the modern branches of the sciences of psychology, neuropsychology, and special psychology. The article analyzes the research and bases on them, it is concluded that children are often faced with various stressful situations, such as parental divorce, family violence, injuries, losses, war and other negative life events that deeply affect their mental state. In studies of children with special educational needs, it is determined that the main problem is that the traumatic experience affects the development of the child's personality and his social adaptation. Scientists have emphasized that in view of modern realities, in particular, military conflicts, this problem becomes especially important, since such children are exposed to stressful events that can have a long-term effect on their psychological health. It is justified that in modern conditions, when children often face stressful situations and sociocultural challenges, it is critical to understand how traumatic experiences affect their mental health and social adaptation. The purpose of the article is to study the relationship between the consequences of psych trauma and the life prospects of a child with special needs, as well as to determine the ways of comprehensive psychological help to overcome psych trauma. The results of the research will make it possible to better understand the impact of traumatic events on a child's development and will become the basis for creating practical methods of helping children with special educational needs. The practical value of the research lies in the expansion of knowledge about the impact of psych trauma on the development of a child and the identification of ways of support to restore the psychological health of such children. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743118/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%94.%D0%9E.%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Прохоренко, Д.О. (orcid.org/0009-0004-6851-9201 <http://orcid.org/0009-0004-6851-9201>) (2024) Psychological support of children with OOP: a comprehensive approach to overcoming the consequences of PTSD Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (115). pp. 75-88. ISSN 2312-2781 10.33189/ectu.v115i3.186 |
|