Вплив соціально-демографічних чинників на професійне благополуччя академічних працівників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743087/
https://journals.univ.zhitomir.ua/index.php/psy/article/view/123/111 10.32782/psy-2024-3-1 |
|
Title |
Вплив соціально-демографічних чинників на професійне благополуччя академічних працівників
The influence of social-demographic factors on the professional well-being of academic employees |
|
Creator |
Войтенко, Олена
Зазимко, О.В. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) |
|
Description |
Інтерес дослідників до проблеми професійного благополуччя особистості постійно зростає у зв’язку зі змінами в організаційному середовищі та на ринку праці, а також зі зростанням впливу психологічних чинників на здоров’я й ефективність роботи працівників. Вивчення чинників, що впливають на професійне благополуччя, дає можливість розробити стратегії та методи підвищення його рівня у працівників. Наше дослідження сфокусоване на впливі соціально-демографічних чинників на професійне благополуччя, враховуючи, що характер взаємозв’язку між цими змінними залишається сьогодні відкритим питанням, яке є предметом великої кількості теорій та обмеженої кількості емпіричних досліджень і потребує уточнення. У дослідженні взяли участь 132 академічні працівники, відібрані методом випадкового відбору, які працюють в одному закладі вищої освіти. Вибірка дослідження достатньо повно представлена всіма віковими категоріями й академічними позиціями респондентів, що підтверджує її репрезентативність. Відповідно до мети дослідження застосовано метод поперечного зрізу з використанням Шкали задоволеності роботою (Job Satisfaction Survey, JSS) Пола Спектора. Статистична обробка даних дослідження містить кореляційний і дисперсійний аналізи. За результатами кореляційного аналізу встановлено, що професійне благополуччя академічних працівників закладів вищої освіти не має лінійних зв’язків із їх соціальним досвідом та академічною позицією. Дисперсійний аналіз (ANOVA) не виявив відмінностей за віком і посадою у переживанні професійного благополуччя академічними працівниками. Таким чином, вікові відмінності та займана посада не можуть розглядатися як безпосередні детермінанти професійного благополуччя працівників.
The interest of researchers in the problem of professional well-being of the individual is constantly growing in connection with changes in the organizational environment and the labor market, as well as with the growing influence of psychological factors on the health and work efficiency of employees. The study of factors affecting professional well-being makes it possible to develop strategies and methods for increasing its level among employees. Our research is focused on the influence of socio-demographic factors on professional well-being, considering that the nature of the relationship between these variables remains an open question, which today is the subject of many theories and a limited number of empirical studies and needs to be clarified. 132 randomly selected academic staff working in one higher education institution took part in the study. All age categories of academic workers, as well as academic positions, are sufficiently represented in the studied sample, which indicates the representativeness of the studied sample. According to the purpose of this study, a cross-sectional method using the Job Satisfaction Survey (JSS) by Paul Spector was applied. Statistical data processing included correlation analysis, variance analysis. According to the results of the correlation analysis, it was established that the professional well-being of academic employees of higher education institutions does not have a linear relationship with their social experience and academic position. Analysis of variance (ANOVA) did not reveal differences by age and position in the experience of professional well-being by academic employees. Thus, age differences and the position held cannot be considered as direct determinants of the professional well-being of employees. |
|
Publisher |
Житомирський державний університет імені Івана Франка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743087/1/%D0%A4%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0_1.pdf
- Войтенко, Олена (orcid.org/0000-0002-9407-4574 <http://orcid.org/0000-0002-9407-4574>) and Зазимко, О.В. (orcid.org/0000-0003-0422-3669 <http://orcid.org/0000-0003-0422-3669>) (2024) The influence of social-demographic factors on the professional well-being of academic employees Журнал соціальної та практичної психології (3). pp. 7-12. ISSN 2786-9296 10.32782/psy-2024-3-1 |
|