Record Details

Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: швейна справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743038/
 
Title Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: швейна справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Model training program «Technologies of labor training: sewing business. 5-11 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development
 
Creator Остапенко, Л.І.
Алєксєєва, С.І.
Чеботарьова, О. В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
68 Industries, crafts and trades for finished or assembled articles
 
Description Модельна навчальна програма з трудового навчання для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування професійно-трудової компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної професійно-трудової діяльності.
Програма побудована за принципом неперервності технологічної освіти, яка забезпечується послідовно:
- на етапі адаптаційного циклу (5-6 класи), який зорієнтовує освітній процес на розвиток природніх здібностей, інтересів та формування у дітей з інтелектуальними порушеннями компетентностей, необхідних для їх соціалізації;
- на етапі циклу базового предметного навчання (7-10 (11) класи), який дає змогу здійснювати подальший розвиток дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та на основі сформованих в них компетентностей створює можливості до вибору ними подальшого життєвого шляху та самореалізації.
Успішне проходження повного курсу навчання (5-11 класи), визначеного Програмою, передбачає можливість продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професій швейного виробництва «швачка», «кравець» «вишивальниця».
Пропонований зміст навчального матеріалу Програми «Швейна справа» кожного напряму забезпечує опанування учнями техніко-технологічних знань та трудових операцій, пов’язаних із шиттям як видом праці та основою професії.
Особлива увага приділяється соціально-трудовій адаптації та соціалізації учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення практичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу.
The model training program on labor training for grades 5-10 of basic secondary education is aimed at the formation of professional and labor competence, the development of the personality of students and preparation for successful professional and labor activities.
The program is built on the principle of continuity of technological education, which is provided consistently:
- at the stage of the adaptation cycle (grades 5-6), which focuses the educational process on the development of natural abilities, interests and the formation of children with intellectual disabilities, the competencies necessary for their socialization;
- at the stage of the cycle of basic subject education (grades 7-10 (11)), which enables the further development of children with intellectual disabilities and, on the basis of the competences formed in them, creates opportunities for them to choose a further life path and self-realization.
Successful completion of a full course of study (grades 5-11), defined by the Program, provides for the possibility of continuing education at the level of specialized education or acquiring the professions of sewing industry "seamstress", "tailor", "embroiderer".
The proposed content of the educational material of the "Sewing" program of each direction ensures that students acquire technical and technological knowledge and labor operations related to sewing as a type of work and the basis of the profession.
Special attention is paid to socio-labor adaptation and socialization of students with intellectual disabilities, providing an individual approach and special pedagogical guidance. Training is based on a corrective and developmental orientation, a differentiated approach. The program emphasizes the importance of constant repetition and consolidation of practical knowledge for effective assimilation of educational material.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743038/1/3.%20%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%88%D0%B2%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0.%205-11%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8.pdf
- Остапенко, Л.І. (orcid.org/0009-0002-4291-8031 <http://orcid.org/0009-0002-4291-8031>), Алєксєєва, С.І. (orcid.org/0009-0009-0687-3017 <http://orcid.org/0009-0009-0687-3017>) and Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>) (2024) Model training program «Technologies of labor training: sewing business. 5-11 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development [Teaching Resource]