Record Details

Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743037/
 
Title Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
The model of curriculum «Health, safety and well-being. 5-6 grades» is for special institutions of general secondary education for children with intellectual development disorders
 
Creator Мякушко, О. І.
Кохановська, О.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У вступі до програми описані базові ідеї навчального курсу (холістична модель здоров’я, модель психічного здоров’я дітей та молодих людей М. Ферлонга, розуміння добробуту як якості життя), мета і завдання курсу, шляхи реалізації модельної програми, структура її змісту і узагальнені результати вивчення курсу.
Враховуючи сучасне розуміння особливостей розвитку дітей з порушеннями інтелекту та наявні обмеження в їх адаптивній поведінці, у Програмі приділено спеціальну увагу навчанню дітей правилам поведінки у суспільстві та найближчому соціумі, оволодінню стратегіям заспокоєння й опанування емоціями, правилам комунікації і спільної взаємодії, а також формуванню ціннісних позицій, поглядів, переконань, мотивів опанування різних видів діяльності.
Зміст курсу структуровано за наскрізними для всього періоду вивчення здоров’язбережувальної освітньої галузі змістовими лініями, які задають орієнтовну послідовність вивчення конкретних 23 тем. Для зручності організації педагогом навчально-пізнавальної діяльності учнів, в табличному вигляді для кожної теми поданий: пропонований зміст і базові знання курсу; види навчальної діяльності учнів; очікувані результати навчання; спрямованість корекційно-розвивальної роботи.
The introduction to the program describes the learning course’s basic ideas (holistic model of health, M. Furlong's model of children’s and young people’s mental health, understanding well-being as a quality of life), the purpose and objectives of the course, implementation ways of model program, the structure of its content and generalized course study results.
Taking into account the modern understanding of the developmental peculiarities of children with intellectual disabilities and the existing limitations in their adaptive behavior, the Program pays special attention to teach children the social behavior rules, calming strategies and emotional control skill, communication rules and interaction skill, as well as to forming the value positions, views, beliefs, motives in order to mastering of various types activities.
The course content is structured according to the content lines that cover the entire period of health care educational field’s study and which specify the approximate studying sequence of specific 23 topics. For the convenience in organizing the students' educational and cognitive activities by teacher, the following is presented in tabular form for each topic: the proposed content and basic knowledge of the course; types of students’ educational activities; expected learning outcomes; direction of corrective and developmental work.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743037/1/%2B%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%97%D0%91%D0%94_5-6_%D0%9C%D1%8F%D0%BA%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%BE_%D0%9A%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523 <http://orcid.org/0000-0002-7675-7523>) and Кохановська, О.М. (orcid.org/0009-0001-0005-6413 <http://orcid.org/0009-0001-0005-6413>) (2024) The model of curriculum «Health, safety and well-being. 5-6 grades» is for special institutions of general secondary education for children with intellectual development disorders [Teaching Resource]