Асертивна взаємодія обдарованих учнів і студентів у складних життєвих ситуаціях: тези доповідей учасників ХVІІІ науково-практичного семінару, 24 жовтня 2024 р.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742938/
|
|
Title |
Асертивна взаємодія обдарованих учнів і студентів у складних життєвих ситуаціях: тези доповідей учасників ХVІІІ науково-практичного семінару, 24 жовтня 2024 р.
Assertive interaction of gifted pupils and students in difficult life situations: abstracts of the reports of the participants of the XVIII scientific and practical seminar, October 24, 2024 |
|
Creator |
Лабораторія, психології обдарованості
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education 376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У збірнику представлено тези доповідей учасників традиційного науково-практичного семінару лабораторії психології обдарованості «Асертивна взаємодія обдарованих учнів і студентів у складних життєвих ситуаціях». Авторами проаналізовано основні підходи до асертивності як ресурсу збереження ціннісної ідентичності і саморозвитку обдарованої особистості у складних життєвих ситуаціях. Збірник об’єднує наукові студії як відомих дослідників, так і молодих, які тільки розпочинають свій науковий шлях.
The collection presents theses of the reports of the participants of the traditional scientific practical seminar of the laboratory of the psychology of giftedness "Assertive interaction of gifted pupils and students in difficult life situations". The authors analyzed the main approaches to assertiveness as a resource for preserving valuable identity and self-development of a gifted personality in difficult life situations. The collection unites the scientific studies of both well-known researchers and young ones who are just starting their scientific journey. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742938/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%B7%D0%B1._24.10.2024.pdf
Лабораторія, психології обдарованості (2024) Assertive interaction of gifted pupils and students in difficult life situations: abstracts of the reports of the participants of the XVIII scientific and practical seminar, October 24, 2024 . Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна. |
|