Record Details

Цифровий супровід професійної підготовки майбутніх викладачів у воєнний та повоєнний час

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742926/
 
Title Цифровий супровід професійної підготовки майбутніх викладачів у воєнний та повоєнний час
Digital support of professional training of future teachers in war and post-war times
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
Кучерявий, О.Г.
Лавріненко, Олександр Андрійович
Тринус, О.В.
Козубцов, І.М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У збірнику наукових праць висвітлюються актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх викладачів закладів вищої педагогічної освіти у воєнний та повоєнний час у вітчизняному інформаційно-освітньому просторі. Окреслено інноваційні шляхи подальшого розвитку цифровізації освітнього процесу в закладах вищої освіти, його оптимізації із застосуванням моделей змішаного навчання; вдосконалення цифрової компетентності науково-педагогічного персоналу в післявоєнний час як детермінанти професійного успіху; адаптації до сучасних викликів; використання методології, теорії та історії педагогічної майстерності; підготовки до дослідницької діяльності.
Збірник наукових праць адресується широкому колу освітян: викладачам закладів вищої і фахової передвищої освіти, здобувачам наукового ступеня доктора філософії та докторантам, науковцям і усім особам, чия діяльність пов’язана з професійною підготовкою педагогічних кадрів.
The collection of scientific works highlights the current problems of professional training of future teachers of higher pedagogical education institutions in the war and post-war times in the domestic informational and educational space. Innovative ways of further development of the digitalization of the educational process in institutions of higher education, its optimization with the use of mixed learning models are outlined; improvement of digital competence of scientific and pedagogical staff in the post-war period as determinants of professional success; adaptation to modern challenges; use of methodology, theory and history of pedagogical skills; preparation for research activity.
The collection of scientific works is addressed to a wide range of educators: teachers of institutions of higher and specialized pre-higher education, holders of the scientific degree of Doctor of Philosophy and doctoral students, scientists and all persons whose activities are related to the professional training of pedagogical personnel.
 
Publisher Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
 
Date 2024
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742926/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C_2024.pdf
Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000-0002-7604-7273 <http://orcid.org/0000-0002-7604-7273>), Кучерявий, О.Г. (orcid.org/0000-0001-5469-0949 <http://orcid.org/0000-0001-5469-0949>), Лавріненко, Олександр Андрійович (orcid.org/0000-0002-8480-5273 <http://orcid.org/0000-0002-8480-5273>), Тринус, О.В. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) and Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) (2024) Digital support of professional training of future teachers in war and post-war times . Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7221-99-9