Record Details

Використання цифрових інструментів у проєктній діяльності студентів педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742983/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5398
10.33407/itlt.v101i3.5398
 
Title Використання цифрових інструментів у проєктній діяльності студентів педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти
The using of digital tools in the project activities of students of pedagogical specialties of higher education institutions
 
Creator Nezhyva, Liudmyla
Palamar, Svitlana P.
Semenii, N.O.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті обґрунтовано важливість проєктів для формування у майбутніх педагогів готовності до роботи в умовах реформи «Нова українська школа», зокрема організації проєктно-тематичного навчання. Проаналізовано можливість, придатність, ефективність використання цифрових інструментів на різних етапах проєктувальної діяльності здобувачів освіти для досягнення якісних результатів. Розглянуто цифрові ресурси Canva, TickTick, Harvest, Miro, Piktochart, Prezi, Visme, апробовані в процесі проєктного навчання з фахових методик студентів спеціальності «Початкова освіта» Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Під час вибору цифрових інструментів основними критеріями були: простий інтерфейс (для того, щоб студенти швидше опанували його функціоналом); відповідність Державному стандарту початкової освіти; дидактична цінність; доступність (враховано вікові особливості учнів та можливості сприйняття завдань, розроблених за допомогою пропонованих цифрових інструментів); технічна та методична підтримка (наявна на всіх пропонованих цифрових ресурсах, що полегшує розуміння їх інтерфейсу); вагомим критерієм є широкий функціонал на безоплатній основі; освітній потенціал; можливості адаптації в різних сучасних умовах під час офлайн- та онлайн-навчання.
Задля підвищення готовності студентів до використання цифрових інструментів під час проєктної діяльності авторами розроблено методику застосування цифрових інструментів на кожному етапі роботи над проєктами та досліджено їх ефективність. Застосування цифрових ресурсів спрямовано на формування предметно-методичної компетентності, а також на підвищення цифрової грамотності студентів, умінь працювати в команді, ефективно приймати рішення, розподіляти обов’язки серед учасників групи.
Дієвість розробленої методики перевірялась за допомогою проведення вхідного та підсумкового моніторингу. Результати проведення підсумкового моніторингу продемонстрували суттєві відмінності на користь розробленої методики подачі матеріалу студентам під час реалізації проєктної діяльності. Це свідчить про необхідність постійного впровадження новітніх цифрових інструментів в освітній процес задля підвищення предметно-методичної та загальної компетентностей студентів.
The article substantiates the importance of projects for forming future teachersʼ readiness to work in the conditions of the «New Ukrainian School» reform, particularly the organization of project-based training. The possibility, suitability, and effectiveness of using digital tools at various stages of the design activities of education seekers to achieve quality results were analyzed. Digital resources Canva, TickTick, Harvest, Miro, Piktochart, Prezi, and Visme, were tested in the process of project training on professional methods of students majoring in «Primary Education» of the Faculty of Pedagogical Education of Borys Grinchenko Kyiv University.
The main criteria for selecting digital tools were: simple interface (so students can master its functionality faster); compliance to the State Standard for Primary Education; didactic value; accessibility (the age of pupils and the ability to comprehend tasks developed with the help of the proposed digital tools were taken into account); technical and methodological support (present on all proposed digital resources, which facilitates understanding of their interface); very important criterion is the wide functionality on a free basis; the ability to adapt in various modern conditions during offline and online learning.
For increase studentsʼ readiness to use digital tools during project activities, the authors developed an methodology for using digital tools at each stage of work on projects and investigated their effectiveness. The use of digital resources is aimed at forming subject-methodical competence, as well as improving studentsʼ digital literacy, and the ability to work in a team, make decisions effectively, and distribute responsibilities among group members.
The effectiveness of the developed methodology was checked by conducting input and final monitoring. The results of the final monitoring showed significant differences in favor of the developed methodology for providing material to students during the implementation of project activities, which indicates the effectiveness of the introduction of the latest digital tools into the educational process.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742983/1/Liudmyla%20Nezhyva.pdf
- Nezhyva, Liudmyla (orcid.org/0000-0001-9520-0694 <http://orcid.org/0000-0001-9520-0694>), Palamar, Svitlana P. (orcid.org/0000-0001-6123-241X <http://orcid.org/0000-0001-6123-241X>) and Semenii, N.O. (orcid.org/0000-0003-0095-8449 <http://orcid.org/0000-0003-0095-8449>) (2024) The using of digital tools in the project activities of students of pedagogical specialties of higher education institutions Information Technologies and Learning Tools, 3 (101). pp. 71-85. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v101i3.5398