Історія та перспективи розвитку андрагогіки як науки про освіту дорослих
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742860/
https://dspace.hnpu.edu.ua/items/3d7dd535-2d9c-4273-99d6-e2a2696004f2 |
|
Title |
Історія та перспективи розвитку андрагогіки як науки про освіту дорослих
The history and development prospects of andragogy as a science of adult education |
|
Creator |
Просіна, О.В.
|
|
Subject |
001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті розглядаються ключові етапи становлення та розвитку андрагогіки в історичному контексті, починаючи з XIX століття, аналізується внесок О. Каппа, який вперше ввів термін «андрагогіка», та розглядає подальший розвиток цієї дисципліни у XX столітті завдяки працям М. Ноулза. Обговорюється критика теорії Ноулза та її спростування зокрема на основі практичного досвіду автора. Особлива увага приділяється сучасним підходам у навчанні дорослих, включаючи концепцію «навчання en passant» професора Йоста Райшманна, яка підкреслює важливість навчання через життєві ситуації. У статті наголошується на необхідності адаптації освітніх програм до потреб дорослих учнів та підготовки андрагогів, які зможуть ефективно підтримувати процеси навчання дорослих.
The article examines the key stages of the formation and development of andragogy in a historical context, starting from the 19th century. It analyzes the contribution of O. Kapp, who first introduced the term 'andragogy,' and discusses the further development of this discipline in the 20th century thanks to the works of M. Knowles. The article addresses the criticism of Knowles' theory and its refutation, particularly based on the author's practical experience. Special attention is given to contemporary approaches in adult education, including Professor Joost Reischmann's concept of 'learning en passant,' which emphasizes the importance of learning through life situations. The article highlights the need to adapt educational programs to the needs of adult learners and to prepare andragogues who can effectively support adult learning processes. |
|
Publisher |
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742860/1/Osvita_doroslyh_2024-68-74.pdf
- Просіна, О.В. (orcid.org/0000-0002-1243-6069 <http://orcid.org/0000-0002-1243-6069>) (2024) The history and development prospects of andragogy as a science of adult education In: Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : збірник матеріалів ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 13-14 червня 2024 р.) . Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 68-74. ISBN 978-617-7912-56-8 |
|