Features of the development of media education in the United States of America
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742856/
http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/article/view/443 10.23856/3825 |
|
Title |
Features of the development of media education in the United States of America
Особливості розвитку медіаосвіти у Сполучених Штатах Америки |
|
Creator |
Prykhodkina, Nataliia
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
In the article the author analyzed the features of the development of media education in the United States of America. Media education in the USA has come a long way in its devel-opment: from film experiments to the founding of the National Association for Media Literacy Education. There are presented content and the list of documents which regulate the development of media education, associations and organizations for media education in the USA. Abilities and skills which children should have for using media are defined. Statistics of Pew Research Center about time which children spend with media is given. The author analyzed concepts “media education” and “media literacy”. The article examines several examples of using media educational tasks on different lessons. According to the documents of National Association for Media Literacy Education (NAMLE) principals and aims of media education are defined. The prospects for the development of this problem are shown.
У статті авторкою проаналізовано особливості розвитку медіаосвіти у Сполучених Штатах Америки. Медіаосвіта в США пройшла довгий шлях свого розвитку: від експериментів з фільмами до заснування Національної асоціації медіаграмотності (National Association for Media Literacy Education). Представлено зміст і перелік документів, які регулюють розвиток медіаосвіти, а також асоціації та організації, що займаються медіаосвітою в США. Визначено вміння та навички, якими мають володіти діти для використання медіа. Наведена статистика досліджень Pew Research Center про час, який діти проводять з медіа. Автор проаналізував поняття "медіаосвіта" та "медіаграмотність". У статті розглянуто декілька прикладів використання медіаосвітніх завдань на різних уроках. Відповідно до документів Національної асоціації медіаграмотності (NAMLE) визначено принципи та цілі медіаосвіти. Окреслено перспективи розвитку цієї проблеми. |
|
Publisher |
Publishing House of Polonia University „Educator”
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742856/1/document.pdf
- Prykhodkina, Nataliia (orcid.org/0000-0002-6211-5546 <http://orcid.org/0000-0002-6211-5546>) (2020) Features of the development of media education in the United States of America Scientific Journal of Polonia University, 1-1 (38). pp. 186-192. ISSN 1895-9911 10.23856/3825 |
|