Record Details

Features of the development of media education in the United States of America

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742856/
http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/article/view/443
10.23856/3825
 
Title Features of the development of media education in the United States of America
Особливості розвитку медіаосвіти у Сполучених Штатах Америки
 
Creator Prykhodkina, Nataliia
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In the article the author analyzed the features of the development of media education in the United States of America. Media education in the USA has come a long way in its devel-opment: from film experiments to the founding of the National Association for Media Literacy Education. There are presented content and the list of documents which regulate the development of media education, associations and organizations for media education in the USA. Abilities and skills which children should have for using media are defined. Statistics of Pew Research Center about time which children spend with media is given. The author analyzed concepts “media education” and “media literacy”. The article examines several examples of using media educational tasks on different lessons. According to the documents of National Association for Media Literacy Education (NAMLE) principals and aims of media education are defined. The prospects for the development of this problem are shown.
У статті авторкою проаналізовано особливості розвитку медіаосвіти у Сполучених Штатах Америки. Медіаосвіта в США пройшла довгий шлях свого розвитку: від експериментів з фільмами до заснування Національної асоціації медіаграмотності (National Association for Media Literacy Education). Представлено зміст і перелік документів, які регулюють розвиток медіаосвіти, а також асоціації та організації, що займаються медіаосвітою в США. Визначено вміння та навички, якими мають володіти діти для використання медіа. Наведена статистика досліджень Pew Research Center про час, який діти проводять з медіа. Автор проаналізував поняття "медіаосвіта" та "медіаграмотність". У статті розглянуто декілька прикладів використання медіаосвітніх завдань на різних уроках. Відповідно до документів Національної асоціації медіаграмотності (NAMLE) визначено принципи та цілі медіаосвіти. Окреслено перспективи розвитку цієї проблеми.
 
Publisher Publishing House of Polonia University „Educator”
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742856/1/document.pdf
- Prykhodkina, Nataliia (orcid.org/0000-0002-6211-5546 <http://orcid.org/0000-0002-6211-5546>) (2020) Features of the development of media education in the United States of America Scientific Journal of Polonia University, 1-1 (38). pp. 186-192. ISSN 1895-9911
10.23856/3825