Контекстні завдання з хімії в підручнику для 7 класу як засіб формування природничо-наукової грамотності й розвитку наскрізних умінь
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742842/
https://www.prosvita.in.ua/index.php/journal/article/view/14 10.36074/PrOsvita.issue2.006 |
|
Title |
Контекстні завдання з хімії в підручнику для 7 класу як засіб формування природничо-наукової грамотності й розвитку наскрізних умінь
Contextual tasks in chemistry in the textbook for the 7th grade as a means of forming natural and scientific literacy and developing comprehensive skills |
|
Creator |
Лашевська, Г.А.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 54 Chemistry. |
|
Description |
Стаття присвячена аналізу контекстних завдань з хімії як важливого інструменту для формування природничо-наукової компетентності учнів. На основі Державного стандарту базової середньої освіти і концепції Нової української школи, автори обґрунтовують роль ключових компетентностей і наскрізних умінь, які створюють основу для успішної самореалізації учнів. Контекстні завдання, наведені в статті, сприяють розвитку критичного мислення, комунікативних навичок і творчого підходу. Також увага зосереджена на завданнях, які допомагають учням застосовувати знання на практиці, стимулюючи їхню пізнавальну активність через міжпредметну інтеграцію.
The article is devoted to the analysis of contextual tasks in chemistry as an important tool for the formation of natural and scientific competence of students. On the basis of the State Standard of Basic Secondary Education and the concept of the New Ukrainian School, the authors justify the role of key competencies and cross-cutting skills that create the basis for successful self-realization of students. The contextual tasks given in the article contribute to the development of critical thinking, communication skills and a creative approach. Attention is also focused on tasks that help students apply knowledge in practice, stimulating their cognitive activity through interdisciplinary integration. |
|
Publisher |
ТОВ«УКРЛОГОС Груп»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742842/1/6.pdf
- Лашевська, Г.А. (orcid.org/0009-0002-9869-4831 <http://orcid.org/0009-0002-9869-4831>) (2024) Contextual tasks in chemistry in the textbook for the 7th grade as a means of forming natural and scientific literacy and developing comprehensive skills PrOsvita, 2. pp. 84-95. ISSN 3041-1610 10.36074/PrOsvita.issue2.006 |
|