Record Details

Розвиток особистого бренду педагогічних працівників в межах курсів підвищення кваліфікації: важливо чи ні?

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742857/
https://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/99/17.pdf
10.31392/UDU-nc.series5.2024.99.15
 
Title Розвиток особистого бренду педагогічних працівників в межах курсів підвищення кваліфікації: важливо чи ні?
Development of the personal brand of pedagogical workers within the framework of professional development courses: is it important or not?
 
Creator Шабала, Ю.А.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття розкриває проблему розвитку особистого бренду педагогічних працівників. Дослідження проведено в межах науково-дослідної роботи кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» за темою «Теоретико-методичні засади професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (державний реєстраційний номер 0120 Ư104637 (2020–2025 рр.)). Здійснено опитування серед слухачів курсів підвищення кваліфікації за категорією «Керівники, новопризначені керівники та консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників» з метою вивчення проблеми розвитку особистого бренду педагогічних працівників у травні 2024 року за запропонованою анкетою, створеною в Google Form.
В межах вивчення спецкурсу «Розвиток особистого бренду педагогічних працівників» в опитуванні взяли участь 30 педагогічних працівників: за статтю: 90% жінок, 10% – чоловіків; за посадою: директори центрів професійного розвитку педагогічних працівників – 26,7%, консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників – 73,3%; за віком: до 30 років – 6,7%, 31-40 років – 20%, 41-50 років – 33,3%, понад 50 років – 40%; за стажем педагогічної діяльності: 0-3 роки – 6,7%, 4-10 років – 10%, 11-20 років – 20%, понад 20 років – 63,3%; за областями: Закарпатська – 23,3%, Чернівецька – 16,7%, Сумська – 16,7%, Тернопільська – 10%, Київська – 10%, Полтавська – 6,7%, Волинська – 6,7%, Луганська – 3,3%, Житомирська – 3,3%, Чернігівська – 3,3%.
Проведене дослідження дозволило зробити висновки, що розвиток особистого бренду є важливим та значимим для тих педагогічних працівників, які прагнуть утвердитися як експерти чи авторитети у сфері освіти.
The article reveals the problem of developing a personal brand of pedagogical workers. The study was carried out within the scope of the research work of the Department of Philosophy and Adult Education of the Central Institute of Postgraduate Education of the SIHE "UEM" on the topic "Theoretical and methodological foundations of the professional development of pedagogical and research-pedagogical workers in the conditions of an open university of postgraduate education" (state registration number 0120 Ư104637 (2020–2025 yr.)).
A survey was conducted among students of advanced training courses in the category "Managers, newly appointed managers and consultants of professional development centers of pedagogical workers" in order to study the problem of developing the personal brand of pedagogical workers in May 2024 according to the proposed questionnaire created in Google Form.
As part of the study of the special course "Development of the personal brand of pedagogical workers", 30 teaching staff took part in the survey: by gender: 90% women, 10% men; by position: directors of centers for professional development of pedagogical workers - 26.7%, consultants of centers for professional development of pedagogical workers - 73.3%; by age: under 30 years – 6.7%, 31-40 years – 20%, 41-50 years – 33.3%, over 50 years – 40%; by length of teaching experience: 0-3 years – 6.7%, 4-10 years – 10%, 11-20 years – 20%, over 20 years – 63.3%; by regions: Zakarpattia - 23.3%, Chernivtsi - 16.7%, Sumy - 16.7%, Ternopil - 10%, Kyiv - 10%, Poltava - 6.7%, Volyn - 6.7%, Luhansk - 3.3%, Zhytomyr - 3.3%, Chernihiv - 3.3%.
The conducted research made it possible to draw conclusions that the development of a personal brand is important and significant for those pedagogical workers who seek to establish themselves as experts or authorities in the field of education.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742857/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%B0%20%D0%AE.%D0%90..pdf
- Шабала, Ю.А. (orcid.org/0000-0001-5696-3939 <http://orcid.org/0000-0001-5696-3939>) (2024) Development of the personal brand of pedagogical workers within the framework of professional development courses: is it important or not? Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи (99). pp. 72-78. ISSN 2311-5491
10.31392/UDU-nc.series5.2024.99.15