Record Details

Теоретичні і методичні засади підготовки майбутнього викладача закладу вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742808/
 
Title Теоретичні і методичні засади підготовки майбутнього викладача закладу вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства
Theoretical and methodical principles of training the future teacher of the institution of higher pedagogical education for professional activity in the conditions of digitalization of society
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
Кучерявий, О.Г.
Лавріненко, Олександр Андрійович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У монографії висвітлено концептуальні основи підготовки майбутніх викладачів закладів вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства. Розкрито особливості моделювання підготовки майбутніх викладачів закладів вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства та у вимірах потреб воєнного і повоєнного часу. Обґрунтовано концепцію оновлення змісту професійної освіти майбутніх викладачів, запропоновано технології їхньої підготовки в умовах цифровізації суспільства та окреслено ціннісні орієнтири, що притаманні сучасному викладачеві у світлі потреб відродження держави після війни.
Для керівників та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, здобувачів освіти на другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому) рівнях вищої освіти, докторантів, слухачів курсів підвищення кваліфікації, викладачів післядипломних закладів освіти.
The monograph highlights the conceptual foundations of training future teachers of higher pedagogical education institutions for professional activity in the conditions of digitalization of society. The peculiarities of modeling the training of future teachers of institutions of higher pedagogical education for professional activity in the conditions of digitalization of society and in the dimensions of the needs of the war and post-war times are revealed. The concept of updating the content of the professional education of future teachers is substantiated, the technologies of their training in the conditions of digitalization of society are proposed, and the value orientations inherent in the modern teacher in the light of the needs of the revival of the state after the war are outlined.
For managers and scientific and pedagogical workers of higher education institutions, students of education at the second (master's) and third (educational and scientific) levels of higher education, doctoral students, students of advanced training courses, teachers of postgraduate educational institutions.
 
Publisher Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
 
Date 2024
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742808/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_21.10.2024.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000-0002-7604-7273 <http://orcid.org/0000-0002-7604-7273>), Кучерявий, О.Г. (orcid.org/0000-0001-5469-0949 <http://orcid.org/0000-0001-5469-0949>) and Лавріненко, Олександр Андрійович (orcid.org/0000-0002-8480-5273 <http://orcid.org/0000-0002-8480-5273>) (2024) Theoretical and methodical principles of training the future teacher of the institution of higher pedagogical education for professional activity in the conditions of digitalization of society Project Report. Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», м. Київ, Україна.