Record Details

Розвиток цифрової компетентності науковців та викладачів університетів європейського простору

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742742/
https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1940
10.36550/2415-7988-2024-1-215-166-172
 
Title Розвиток цифрової компетентності науковців та викладачів університетів європейського простору
Development of digital competence of scientists and teachers of universities in the European area
 
Creator Іванова, С.М.
Кільченко, А.В.
Новицька, Т.Л.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена дослідженню проблеми розвитку цифрової компетентності науковців та викладачів університетів європейського простору. Роль педагога й науковця є критично важливою і не може бути замінена жодною технологією, тому підвищення цифрової компетентності освітян має бути пріоритетом. Зміни в освіті, які відбулися за останні роки, підтверджують необхідність мати технічні ресурси, кваліфікованих викладачів та постійний розвиток їх цифрової компетентності. Метою статті є аналіз розвитку цифрової компетентності науковців та викладачів університетів європейського простору. Європейська Рамка цифрової компетентності освітян European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu), яка визначила 22 складники компетенції, розподілені за шістьма областями, орієнтована на педагогів усіх рівнів освіти. DigCompEdu – це науково обґрунтований документ, що забезпечує загальну систему відліку для підтримки розвитку цифрової компетентності освітян в Європі. У роботі розглянуто нову гібридну освітню модель, що поєднує особисте навчання з онлайн-освітою. Поява цифрового суспільства та нові виклики після пандемії поставили цю модель на передову лінію аналізу цифрових можливостей педагога, які відіграють провідну роль. Всесвітній економічний форум World Economic Forum-2024 (WEF 2024) у своєму Звіті про глобальні ризики Global Risks Report нагадав, що попереджав про брак навичок для майбутньої роботи, особливо цифрової компетентності. Європейський Союз встановив Цифровий порядок денний, прогнозуючи, що 90% робочих місць потребуватимуть базових навичок у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Розглянуто підхід, відомий як навчання, орієнтоване на студента – Student-Centered Learning, який заохочує студентів брати на себе більше відповідальності за своє навчання, а також чотири основні характеристики моделі навчання, що значною мірою спирається на впевненість у професійній ролі педагогів та спрямована на задоволення потреб кожного студента. Висвітлено мету ухвалення Європейським Союзом Плану дій цифрової освіти (2021-2027) (Digital Education Action Plan), спрямованого на сприяння створенню високоефективної цифрової освітньої екосистеми. Зроблено висновок, що цифрову компетентність науковців та викладачів університетів потрібно розвивати постійно та цілеспрямовано протягом всієї професійної діяльності.
The article is devoted to the study of the problem of the development of digital competence of scientists and teachers of universities in the European space. The role of the teacher and scientist is critically important and cannot be replaced by any technology, so increasing the digital competence of educators should be a priority. The changes in education that have taken place in recent years confirm the need to have technical resources, qualified teachers and the continuous development of their digital competence. The purpose of the article is to analyze the development of digital competence of scientists and teachers of universities in the European space. The European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu), which defined 22 components of competence divided into six areas, is aimed at teachers of all levels of education. DigCompEdu is a science-based document that provides a common frame of reference to support the development of the digital competence of educators in Europe. The work examines a new hybrid educational model that combines personal training with online education. The emergence of the digital society and new challenges after the pandemic have put this model at the forefront of the analysis of the digital capabilities of the educator, who play a leading role. The World Economic Forum-2024 (WEF 2024) recalled in its Global Risks Report that it had warned of a lack of skills for future work, especially digital competence. The European Union has set the Digital Agenda, predicting that 90% of jobs will require basic ICT skills. An approach known as Student-Centered Learning, which encourages students to take more responsibility for their learning, as well as four main characteristics of a learning model that relies heavily on confidence in the professional role of teachers and is aimed at satisfaction, is considered needs of each student. The purpose of the adoption by the European Union of the Digital Education Action Plan (2021-2027) (Digital Education Action Plan), aimed at promoting the creation of a highly effective digital educational ecosystem, is highlighted. It was concluded that the digital competence of scientists and university teachers should be developed continuously and purposefully throughout the entire professional activity.
 
Publisher Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742742/1/%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1.%D0%9C.%2C%20%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%90.%D0%92.%2C%20%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%A2.%D0%9B._%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D1%80%D0%BE%D0%BF..pdf
- Іванова, С.М. (orcid.org/0000-0002-3613-9202 <http://orcid.org/0000-0002-3613-9202>), Кільченко, А.В. (orcid.org/0000-0003-2699-1722 <http://orcid.org/0000-0003-2699-1722>) and Новицька, Т.Л. (orcid.org/0000-0003-2591-5218 <http://orcid.org/0000-0003-2591-5218>) (2024) Development of digital competence of scientists and teachers of universities in the European area Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (215). pp. 166-172. ISSN 2415-7988
10.36550/2415-7988-2024-1-215-166-172