Використання технології "переверненого навчання" у професійній діяльності викладачів вищої школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/739940/
|
|
Title |
Використання технології "переверненого навчання" у професійній діяльності викладачів вищої школи
The use of flipped learning technology in the professional work of our higher school teachers |
|
Creator |
Приходькіна, Н.О.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Поняття переверненого навчання, розглянуте у статті, спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у загальну діяльність, комбіновану систему навчання, підкаст. Цінність перевернених класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання й взаємодіяти один з одним у практичній діяльності. Перевернене навчання припускає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісного співробітництва й спільного внеску в навчальний процес.
The notion of the flipped classroom, discussed in the article, is based on ideas such as active learning, engaging students in a common activity, the combined system of training, podcast. Inverted value of the flipped classroom is in using the class time for study group sessions where students can discuss the content of the lecture, test their knowledge and interact with each other in practice. Flipped classroom involves changing role of teachers who give their advanced position in favor of closer cooperation and contribution to the overall learning process. |
|
Publisher |
Ужгородський національний університет
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/739940/1/Nvuuped_2014_30_53.pdf
- Приходькіна, Н.О. (orcid.org/0000-0001-9965-6912 <http://orcid.org/0000-0001-9965-6912>) (2014) The use of flipped learning technology in the professional work of our higher school teachers Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота (30). pp. 141-144. ISSN 2524-0609 |
|