Шкільна громадянська освіта як чинник утвердження української громадянської ідентичності учнів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742700/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/771 10.32405/2411-1317-2024-3-199-206 |
|
Title |
Шкільна громадянська освіта як чинник утвердження української громадянської ідентичності учнів
School civic education as a factor in establishing Ukrainian civic identity of students |
|
Creator |
Рябовол, Лілія Тарасівна
|
|
Subject |
314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Шкільну громадянську освіту репрезентовано як систему у сукупності таких компонентів: педагогічно адаптовані наукові знання про демократію, громадянське суспільство, правову державу, права, свободи та обов’язки людини і громадянина; вміння і досвід брати активну, свідому й відповідальну участь в житті суспільства і держави; громадянські цінності / цінності демократії та сприйняття їх учнями як особистих ціннісних орієнтирів. Встановлено, що концептуально та змістовно громадянська освіта дає змогу задовольнити потребу українського суспільства в імплементуванні європейських цінностей, а також надати відповіді на глобальні виклики і загрози, які постали перед Україною у зв’язку з повномасштабною збройною агресією рф, зокрема щодо забезпечення стійкості під час війни та повоєнного відновлення України як суверенної, незалежної і демократичної держави. На основі західної / європейської моделі (сitizenship education) запропоновано узагальнену модель навчання громадянської освіти на рівні базової середньої освіти, у рамках якої: метою навчання є розвиток громадянських якостей особистості, громадянських та соціальних компетентностей; змістом – сукупність громадянських знань, умінь, цінностей та ставлень, інтегрованих у зміст навчальних предметів громадянської та історичної освітньої галузі (історії та основ правознавства) з реалізацією міжпредметних зв’язків з іншими освітніми галузями, зокрема мовно-літературною; передбачено застосування інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій, проблемного навчання, проєктної діяльності, пріоритет надається практичним заняттям. Акцентовано на створення демократичного шкільного середовища як компонента моделі та відповідної організаційно-педагогічної умови ефективної шкільної громадянської освіти.
School civic education is represented as a system in the aggregate of the following components: pedagogically adapted scientific knowledge of democracy, civil society, rule of law, rights, freedoms and responsibilities of man and citizen; ability and experience to take an active, conscious and responsible participation in the life of society and the state; Civic values / values of democracy and their perception of students as personal values. It is established that conceptually and meaningful civic education makes it possible to satisfy the need for Ukrainian society in the implementation of European values, as well as to answer the global challenges and threats that Ukraine has arisen in connection with full -scale armed aggression of the Russian Federation, in particular to ensure sustainability during the war. and post -war restoration of Ukraine as a sovereign, independent and democratic state. On the basis of the Western / European Model (CITIZENSHIP Education), a generalized model of teaching civic education at the level of basic secondary education is proposed, within which: the purpose of training is to develop civic qualities of personality, civic and social competences; content-a set of civic knowledge, skills, values and attitudes integrated into the content of the subjects of civic and historical educational fields (history and foundations of law) with the implementation of cross-curricular relations with other educational fields, in particular linguistic and literary; The use of interactive and information and communication technologies, problematic training, prose activities, priority is provided. It is emphasized on the creation of a democratic school environment as a component of the model and the relevant organizational and pedagogical condition of effective school civic education. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742700/1/%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Рябовол, Лілія Тарасівна (orcid.org/0000-0003-3558-2103 <http://orcid.org/0000-0003-3558-2103>) (2024) School civic education as a factor in establishing Ukrainian civic identity of students Український педагогічний журнал, 3. pp. 199-206. ISSN 2411-1317 10.32405/2411-1317-2024-3-199-206 |
|