Record Details

Шкільна громадянська освіта як чинник утвердження української громадянської ідентичності учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742700/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/771
10.32405/2411-1317-2024-3-199-206
 
Title Шкільна громадянська освіта як чинник утвердження української громадянської ідентичності учнів
School civic education as a factor in establishing Ukrainian civic identity of students
 
Creator Рябовол, Лілія Тарасівна
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Шкільну громадянську освіту репрезентовано як систему у сукупності таких компонентів: педагогічно адаптовані наукові знання про демократію, громадянське суспільство, правову державу, права, свободи та обов’язки людини і громадянина; вміння і досвід брати активну, свідому й відповідальну участь в житті суспільства і держави; громадянські цінності / цінності демократії та сприйняття їх учнями як особистих ціннісних орієнтирів. Встановлено, що концептуально та змістовно громадянська освіта дає змогу задовольнити потребу українського суспільства в імплементуванні європейських цінностей, а також надати відповіді на глобальні виклики і загрози, які постали перед Україною у зв’язку з повномасштабною збройною агресією рф, зокрема щодо забезпечення стійкості під час війни та повоєнного відновлення України як суверенної, незалежної і демократичної держави. На основі західної / європейської моделі (сitizenship education) запропоновано узагальнену модель навчання громадянської освіти на рівні базової середньої освіти, у рамках якої: метою навчання є розвиток громадянських якостей особистості, громадянських та соціальних компетентностей; змістом – сукупність громадянських знань, умінь, цінностей та ставлень, інтегрованих у зміст навчальних предметів громадянської та історичної освітньої галузі (історії та основ правознавства) з реалізацією міжпредметних зв’язків з іншими освітніми галузями, зокрема мовно-літературною; передбачено застосування інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій, проблемного навчання, проєктної діяльності, пріоритет надається практичним заняттям. Акцентовано на створення демократичного шкільного середовища як компонента моделі та відповідної організаційно-педагогічної умови ефективної шкільної громадянської освіти.
School civic education is represented as a system in the aggregate of the following components: pedagogically adapted scientific knowledge of democracy, civil society, rule of law, rights, freedoms and responsibilities of man and citizen; ability and experience to take an active, conscious and responsible participation in the life of society and the state; Civic values ​​/ values ​​of democracy and their perception of students as personal values. It is established that conceptually and meaningful civic education makes it possible to satisfy the need for Ukrainian society in the implementation of European values, as well as to answer the global challenges and threats that Ukraine has arisen in connection with full -scale armed aggression of the Russian Federation, in particular to ensure sustainability during the war. and post -war restoration of Ukraine as a sovereign, independent and democratic state. On the basis of the Western / European Model (CITIZENSHIP Education), a generalized model of teaching civic education at the level of basic secondary education is proposed, within which: the purpose of training is to develop civic qualities of personality, civic and social competences; content-a set of civic knowledge, skills, values ​​and attitudes integrated into the content of the subjects of civic and historical educational fields (history and foundations of law) with the implementation of cross-curricular relations with other educational fields, in particular linguistic and literary; The use of interactive and information and communication technologies, problematic training, prose activities, priority is provided. It is emphasized on the creation of a democratic school environment as a component of the model and the relevant organizational and pedagogical condition of effective school civic education.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742700/1/%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Рябовол, Лілія Тарасівна (orcid.org/0000-0003-3558-2103 <http://orcid.org/0000-0003-3558-2103>) (2024) School civic education as a factor in establishing Ukrainian civic identity of students Український педагогічний журнал, 3. pp. 199-206. ISSN 2411-1317
10.32405/2411-1317-2024-3-199-206