Концептуальні підходи до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах: особливості теорії критичного мислення
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742693/
http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_22/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4_%D0%BAi%D0%BD%D0%B0.pdf |
|
Title |
Концептуальні підходи до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах: особливості теорії критичного мислення
Conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries: features of critical thinking theory |
|
Creator |
Приходькіна, Н.О.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Стаття присвячена аналізу концептуальних підходів до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах. Авторкою аналізуються проблеми розвитку основних теоретичних медіаосвітніх концепцій. Визначено особливості теорії критичного мислення, наведено приклади інтеграції медіаосвіти у шкільні навчальні дисципліни. Зазначено 18 ключових принципів медіаосвіти.
The article is devoted to the analysis of conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries. The author analyzes the problems of the development of basic theoretical media educational concepts. The features of the theory of critical thinking are determined, examples of the integration of media education in school academic disciplines are given. 18 key principles of media education were noted. |
|
Publisher |
ДЗВО «Університет менеджменту освіти»
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742693/1/%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A6%D0%95%D0%9F%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%94%D0%9E%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%D0%98%D0%A2%D0%9A%D0%A3%20%D0%9C%D0%95%D0%94%D0%86%D0%90%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%92%20%D0%90%D0%9D%D0%93%D0%9B%D0%9E%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%90%D0%A5-%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A2%D0%95%D0%9E%D0%A0%D0%86%D0%87%20%D0%9A%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%9C%D0%98%D0%A1%D0%9B%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
- Приходькіна, Н.О. (orcid.org/0000-0001-9965-6912 <http://orcid.org/0000-0001-9965-6912>) (2019) Conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries: features of critical thinking theory Теорія та методика управління освітою, 1 (22). ISSN 2310-2411 |
|