Record Details

Концептуальні підходи до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах: особливості теорії критичного мислення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742693/
http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_22/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4_%D0%BAi%D0%BD%D0%B0.pdf
 
Title Концептуальні підходи до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах: особливості теорії критичного мислення
Conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries: features of critical thinking theory
 
Creator Приходькіна, Н.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Стаття присвячена аналізу концептуальних підходів до розвитку медіаосвіти в англомовних країнах. Авторкою аналізуються проблеми розвитку основних теоретичних медіаосвітніх концепцій. Визначено особливості теорії критичного мислення, наведено приклади інтеграції медіаосвіти у шкільні навчальні дисципліни. Зазначено 18 ключових принципів медіаосвіти.
The article is devoted to the analysis of conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries. The author analyzes the problems of the development of basic theoretical media educational concepts. The features of the theory of critical thinking are determined, examples of the integration of media education in school academic disciplines are given. 18 key principles of media education were noted.
 
Publisher ДЗВО «Університет менеджменту освіти»
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742693/1/%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A6%D0%95%D0%9F%D0%A2%D0%A3%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%94%D0%9E%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%D0%98%D0%A2%D0%9A%D0%A3%20%D0%9C%D0%95%D0%94%D0%86%D0%90%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%92%20%D0%90%D0%9D%D0%93%D0%9B%D0%9E%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%90%D0%A5-%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A2%D0%95%D0%9E%D0%A0%D0%86%D0%87%20%D0%9A%D0%A0%D0%98%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%9C%D0%98%D0%A1%D0%9B%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
- Приходькіна, Н.О. (orcid.org/0000-0001-9965-6912 <http://orcid.org/0000-0001-9965-6912>) (2019) Conceptual approaches to the development of media education in English-speaking countries: features of critical thinking theory Теорія та методика управління освітою, 1 (22). ISSN 2310-2411