Record Details

Оцінювання педагогічної діяльності вчителів: пілотне дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742689/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/776
10.32405/2411-1317-2024-3-52-65
 
Title Оцінювання педагогічної діяльності вчителів: пілотне дослідження
Evaluation of teachers’ pedagogical activity: pilot study
 
Creator Жук, Ю.О.
Ващенко, Л.С.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У цьому дослідженні вивчалася думка вчителів щодо оцінювання їхньої педагогічної діяльності. Дані для цього дослідження були зібрані за допомогою онлайн-опитування на базі програмного забезпечення Google Forms. На запитання анкети відповіли 411 учителів із трьох областей України. Результати опитування показали наявність двох практично рів них за чисельністю груп учителів, думки яких щодо необхідності оцінювання педагогічної діяльності вчителів виявилися діаметрально протилежними. З метою з’ясування особливостей структур уявлень вчителів виявлених опозиційних груп було використано процедури регресійного, факторного та кластерного аналізу. Факторний аналіз здійснювався з обертанням варимакс для генерації двофакторних рішень, які становили 45% та 47% дисперсії у балах шкали для відповідних груп. Результати аналізу показали, що між респондентами, які репрезентують опозиційні групи, існують значні розбіжності у думках щодо застосування різних моделей оцінювання педагогічної діяльності вчителя. При цьому думки респондентів, які схвалюють ідею оцінювання, на відміну від тих, хто цю ідею не схвалює, чітко структуровані та однозначні за пріоритетами у виборі моделей оцінювання. Обговорюються наслідки одержаних результатів та можливість продовження досліджень, спрямованих на уточнення структур уявлень вчителів щодо оцінювання їхньої педагогічної діяльності з використанням психометричних технологій.
In this study, the opinion of teachers regarding the evaluation of their pedagogical activity was studied. Data for this study were collected using an online survey based on Google Forms software. 411 teachers from three regions of Ukraine answered the questionnaire. The results of the survey showed the existence of two groups of teachers almost equal in number, opinions about the need to evaluate the pedagogical activity of teachers are diametrically opposed. In order to find out the features of the structures of the teachers’ ideas of the identified opposition groups, regression, factor and cluster analysis procedures were used. Factor analysis was performed with varimax rotation to generate two-factor solutions that accounted for 47% of the variance in scale scores. The results of the analysis showed that among the respondents representing the opposition groups, there are significant differences of opinion regarding the application of different models of evaluation of the teacher’s pedagogical activity. At the same time, the opinions of respondents who approve of the idea of evaluation, in contrast to those who do not approve of this idea, are clearly structured and unambiguous in terms of priorities in the selection of evaluation models. The implications of the obtained results and the possibility of continuing research aimed at clarifying the structures of teachers’ submissions regarding the evaluation of their pedagogical activity using psychometric technologies are discussed.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742689/1/2024_03_4.pdf
- Жук, Ю.О. (orcid.org/0000-0002-6932-2484 <http://orcid.org/0000-0002-6932-2484>) and Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2024) Evaluation of teachers’ pedagogical activity: pilot study Ukrainian Educational Journal, 3. pp. 52-65. ISSN 2411-1317
10.32405/2411-1317-2024-3-52-65