Вимоги до професії вчителя та його особистості в умовах європейської інтеграції
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742674/
http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/%D0%92%D1%81%D1%96%20%D0%B2%D0%B8%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B8/%D1%83%D0%BA%D1%80_%D0%BF%D0%B5%D0%B4_21_50_2022_PDF.pdf 10.32405/2218‐7650‐2022‐21(50)‐239‐253 |
|
Title |
Вимоги до професії вчителя та його особистості в умовах європейської інтеграції
Requirements for the teaching profession and his personality in the context of Europeanization |
|
Creator |
Волярська, Олена Станіславівна
Сейчова, Любослава |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Статтю присвячено розгляду вимог суспільства до вчителя як фахівця й особистості в контексті європеїзації освіти. Виокремлено такі критерії, за якими проведено дослідження: якість і ефективність роботи вчителя, педагогічні знання та вміння вчителя, складові професії вчителя, професійна підготовка вчителя, реалізації концепції педагогічної освіти. Приділено увагу аналізу сучасної концепції ефективної діяльності вчителя як предметника і класного керівника. Вказано на проблеми підготовки вчителів у Словаччині, до яких віднесено недостатній зв’язок академічної та професійної підготовки вчителів, низький рівень організації вчителями роботи з інтегрованими учнями, появу конфліктів при спілкуванні педагогів з учнями і батьками дітей та недостатній рівень методичних навичок вчителя. Встановлено, що вчителі у переважній кількості мають достатні знання щодо змісту освіти, проте не вміють дидактично трансформувати пропонований зміст у навчальний план для відповідної вікової групи учнів, непідготовлені до вирішення навчальних завдань. У Словаччині, готуючись до майбутньої професії, студенти стикаються з двома аспектами, які є провідними й водночас суперечать одне одному: постійний професійний розвиток і якості до професії вчителя. З одного боку, під час навчання у вищій школі, студенти здобувають глибокі знання в галузях своїх спеціальностей, готуючись до наукової діяльності. З іншого боку, виникає потреба до підвищення рівня знань з педагогічної практики (академічна концепція). З’ясовано, що вчителі сприймають необхідність навчання учнів так, ніби треба жити тільки майбутнім (прогресивна концепція), що означало б звільнення змісту освіти від «непотрібних» знань, що в Словаччині відбувається повільно.
The article is devoted to the consideration of society's requirements to the teacher as a specialist and an individual in the context of Europeanization of education. In the article, the author analyzes the issues of the current concept of teacher quality as a personality, class manager, didactics, which reflects its own professional development and improves the educational program. The author suggests problems of teacher training in Slovakia by practice such as insufficient connection of academic and professional training, mostly good knowledge of educational content, but inability to didactically transform it into curriculum for the relevant age group, unpreparedness to solve educational problems, classroom discipline, work with integrated students, adequately communicate with students and parents and insufficient teaching skills (little practice). In Slovakia, when preparing for a future profession, teachers encounter several concepts that also contradict each other. On the one hand, they acquire deep knowledge from the fields of their approbations preparing them for science, at the same time they call for greater knowledge from practice, for which they will only partially prepare their study of teaching (academic concept). At the same time, teachers perceive the need to teach students as if to live in the future and for the future (progressive concept), which would mean relieving the content of education from «unnecessary» knowledge, which is happening only slowly in Slovakia. |
|
Publisher |
Державний заклад вищої освіти "Університет менеджменту освіти"
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742674/1/Bulletin_21_50_Pedagogika_Sej_ov__Voliarska%20%281%29.pdf
- Волярська, Олена Станіславівна (orcid.org/0000‐0002‐6812‐1154 <http://orcid.org/0000‐0002‐6812‐1154>) and Сейчова, Любослава (orcid.org/0000‐0002‐5674‐9286 <http://orcid.org/0000‐0002‐5674‐9286>) (2022) Requirements for the teaching profession and his personality in the context of Europeanization Bulletin of Postgraduate education. Educational Sciences Series, 21 (50). pp. 239-253. ISSN 978‐617‐7854‐71‐4 10.32405/2218‐7650‐2022‐21(50)‐239‐253 |
|