Record Details

Модель стратегії формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742663/
https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3351
10.33407/itlt.v77i3.3351
 
Title Модель стратегії формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності
The strategic model for the formation of prospective it specialists’ readiness to professional activity
 
Creator Топузов, Олег Михайлович
Малихін, Олександр Володимирович
Ярмольчук, Тарас Михайлович
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Реалії динамічного розвитку комп’ютерних і комунікаційних технологій потребують конкурентоспроможних фахівців з інформаційних технологій, які здатні до сприйняття, генерування та практичної реалізації нових наукових ідей, розробки та використання новацій. У статті представлено розроблену та експериментально перевірену стратегічну модель формування готовності фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності в умовах розвитку інформаційних систем. На основі проаналізованої й узагальненої обробки отриманих результатів описано професійні функції та вимоги до фахівців з інформаційних технологій, завдання яких пов’язані з проєктуванням, розробкою і використанням інформаційних систем; обґрунтовано важливість професійної діяльності ІТ-фахівців щодо підтримки повнофункціональної роботи інформаційних систем різних організації. Розроблено індивідуально-особистісну схему стилів навчання, у якій наведені чинники, які є ключовими для сприйняття інформації студентами в навчальному процесі. На основі запропонованої схеми та проведеного діагностування визначено стилі навчання, якими найкраще володіють студенти та проведено аналіз кореляції між стилями навчання й аудиторною роботою, що покладено в основу визначення векторів реалізації навчальних стратегій до фахової підготовки сучасних ІТ-фахівців. Виокремлено стратегії навчання, котрі сприятимуть підвищенню готовності фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності в умовах розвитку інформаційних систем. На підставі отриманої теоретичним і практичним шляхом інформації обґрунтовано доцільність імплементації результатів дослідження на практиці, сформовано та експериментально перевірено стратегічну модель підготовки майбутнього ІТ-фахівця. У запропонованій моделі відображено логіку формування в студентів індивідуально-особистісного стилю пізнавальної діяльності, яка спонукає до самостійного вибору стратегії пізнавальної діяльності й індивідуального дидактичного маршруту, які є зовнішніми організаційними формами формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності в умовах розвитку інформаційних систем. Представлені результати дослідження передбачають перспективу подальших досліджень, зокрема актуальними напрямами подальших розвідок є пошуки шляхів інтеграції адаптивного й самостійно спрямованого навчання в процес фахової підготовки фахівців з інформаційних технологій.
The realities of the dynamic development of computer and communication technologies require competitive information technology professionals who are capable of perceiving, generating and implementing new scientific ideas, as well as developing and utilizing innovations. In the article the strategic model for the formation of information technologies specialists’ readiness for their professional activity in the conditions of the development of information systems is developed and experimentally tested. Based on analyzed and aggregated results the authors describe the professional duties and requirements for IT specialists, whose tasks are related to designing, developing and using information systems. The paper also demonstrates the importance of IT specialists’ professional activities for the support for full operation of information systems of different organizations. The article also develops an individual scheme of learning styles. This scheme presents the factors that are key to the perception of information by students in the learning process. By analyzing the proposed scheme and the conducted diagnosis, the authors determine learning styles most students are good at; they also analyze the correlation between learning styles and classroom work. It constitutes the basis for determining the vectors of implementation of educational strategies for the professional training for modern IT specialists. Training strategies that will contribute to IT specialists’ readiness to professional activity in the conditions of information systems development are highlighted. On the basis of the obtained theoretical and practical information, the expediency of implementing the results of the study in practice is justified; a strategic model for prospective IT specialists training is developed and experimentally tested. The proposed model reflects the logic of the formation of students' individual style of cognitive activity, which encourages the independent choice of cognitive activity strategy and individual didactic route, which are external organizational forms of the formation of prospective IT specialists’ readiness for their professional activity in the conditions of information systems development. The results of the study suggest the prospect for further research. In particular, the authors emphasise the search for ways to integrate adaptive and self-directed learning in the process of IT specialists training.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742663/1/text.pdf
- Топузов, Олег Михайлович (orcid.org/0000-0001-7690-1663 <http://orcid.org/0000-0001-7690-1663>), Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>) and Ярмольчук, Тарас Михайлович (orcid.org/0000-0002-7715-1443 <http://orcid.org/0000-0002-7715-1443>) (2020) The strategic model for the formation of prospective it specialists’ readiness to professional activity Інформаційні технології і засоби навчання, 3 (77). pp. 205-222. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v77i3.3351