Актуальні стратегії навчання у професійній підготовці фахівців з інформаційних технологій
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742648/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2682 10.33407/itlt.v76i2.2682 |
|
Title |
Актуальні стратегії навчання у професійній підготовці фахівців з інформаційних технологій
Topical strategies in the professional training for information technologies specialists |
|
Creator |
Малихін, Олександр Володимирович
Ярмольчук, Тарас Михайлович |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті здійснено науково-теоретичні узагальнення психолого-педагогічних особливостей підготовки ІТ-фахівців та відображено комплексну діагностику процесу їхньої фахової підготовки. На основі проаналізованої й узагальненої обробки отриманих результатів визначено й ранжировано сукупність актуальних стратегій навчання XXI століття та вектори їхньої реалізації, спрямовані на підвищення ефективності фахової підготовки студентів ІТ-спеціальності, на ґрунті створення відповідних дидактичних умов. Описано дидактичні можливості реалізації навчальних стратегій у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців. На підставі отриманої теоретичним і практичним шляхом інформації обґрунтовано доцільність імплементації результатів дослідження на практиці та сформовано стратегічну модель підготовки ІТ-фахівця в контексті реалізації навчальних стратегій. Запровадження запропонованої моделі створює умови для поліпшення якості підготовки фахівців в галузі ІТ, оскільки їхній стан залежить від інформаційно-технологічної готовності, від цілей використання комп'ютера, від виду професійної діяльності. Формування у фахівця здатності до розуміння й вільного застосування інформаційних технологій і використання їх для адаптації в мінливому середовищі, нарощування власного ресурсу для вирішення нових завдань дає змогу підготувати фахівця, який вільно орієнтується на ринку праці. Застосування результатів дослідження в процесі підготовки ІТ-фахівців надасть змогу викладачам-новаторам ураховувати індивідуально-психологічні особливості студентів, а також специфіку конкретних професійних груп, індивідуалізувати навчальний процес з метою формування професійної самостійності на основі активації реалізації сучасних стратегій організації та здійснення навчання. Представлені результати дослідження підготовки фахівців з інформаційних технологій передбачають перспективу подальших досліджень, зокрема розробки шляхів формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до реалізації індивідуальних стратегій навчання в професійній діяльності.
The article provides scientific and theoretical generalizations of psychological and pedagogical features of IT specialists training as well as complex diagnostics of their professional training process. On the basis of the analyzed and generalized results, the authors define and rank a set of training strategies and vectors of their implementation aimed at improving the efficiency of IT students’ professional training within the terms of providing corresponding didactic conditions. Attention is paid to didactic possibilities for implementing training strategies in the process of professional training of prospective specialists. Based on the information obtained by theoretical and practical means, the paper substantiates the need for the implementation of the study results in practice. Moreover, a strategic model for IT specialist training in the context of training strategies is formed. The implementation of the suggested model creates conditions for improving the quality of IT specialists training, because their condition depends on the information technology readiness, on the purpose for using a computer, on the type of professional activity. Developing a specialist's ability to understand and freely use information technologies for the sake of adaptation in a changing environment, increasing their own resources to solve new problems, one can get a specialist who is freely oriented on the labour market. Application of the study results in the process of IT specialists’ training will allow educators to take into account students’ individual psychological characteristics, as well as the specifics of concrete professional groups, to individualize the learning process in order to form professional independence, based on the implementation of modern training strategies. In terms of the prospects for further research the authors suggest that the ways of the formation of prospective IT specialists’ readiness for the implementation of individual training strategies in professional activity should be developed. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742648/1/text.pdf
- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>) and Ярмольчук, Тарас Михайлович (orcid.org/0000-0002-7715-1443 <http://orcid.org/0000-0002-7715-1443>) (2020) Topical strategies in the professional training for information technologies specialists Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (76). pp. 43-57. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v76i2.2682 |
|