Record Details

Освітньо-професійна програма підвищення кваліфікації за категорією «Завідувачі (методисти) центрів (кабінетів, лабораторій), викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання закладів післядипломної педагогічної освіти»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742647/
 
Title Освітньо-професійна програма підвищення кваліфікації за категорією «Завідувачі (методисти) центрів (кабінетів, лабораторій), викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання закладів післядипломної педагогічної освіти»
Educational and professional development program for heads (methodologists) of centers (cabinets, laboratories), and distance learning instructors and tutors (organizers) of post-graduate pedagogical education institutions
 
Creator Антощук, С. В.
Олійник, В.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Головна ідея підвищення кваліфікації цього напряму слухачів полягає у підготовці фахівців нового типу, які володіють знаннями, навичками та компетенціями, необхідними для організації та методичного супроводу дистанційного (змішаного) навчання в системі післядипломної педагогічної освіти. Реалізувати яку можна через: оновлення знань та навичок слухачів курсів з актуальних питань організації, методичного забезпечення та методичного супроводу дистанційного (змішаного) навчання; опанування сучасними методами та технологіями дистанційного (змішаного) навчання, а також розробку методичних матеріалів та рекомендацій; формування компетентностей, необхідних для роботи в умовах дистанційного навчання (педагогічна компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, методична компетентність, комунікативна компетентність, дослідницька компетентність); розвиток професійної спільноти фахівців з дистанційного (змішаного) навчання закладів післядипломної педагогічної освіти.
The primary goal of this professional development program is to cultivate a new generation of specialists equipped with the knowledge, skills, and competencies required to organize and provide methodological support for distance (or blended) learning in the realm of post-graduate pedagogical education. This can be achieved through: updating participants' knowledge and skills on current issues related to the organization, methodological support, and facilitation of distance (or blended) learning; mastering contemporary methods and technologies for distance (or blended) learning, as well as developing instructional materials and recommendations; fostering competencies necessary for working in the context of distance learning (pedagogical competence, information and communication technology competence, methodological competence, communicative competence, research competence); and developing a professional community of distance (or blended) learning specialists in post-graduate pedagogical education institutions.
 
Publisher ДЗВО "Університет менеджменту освіти"
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742647/1/%D0%9E%D0%9F%D0%9F_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D0%9F%D0%9F%D0%9E_%D0%92%D0%9E%D0%A1%D0%86%D0%9A%D0%A2_2024.pdf
- Антощук, С. В. (orcid.org/0000-0002-2857-5274 <http://orcid.org/0000-0002-2857-5274>) and Олійник, В.В. (orcid.org/0000-0002-2576-0722 <http://orcid.org/0000-0002-2576-0722>) (2023) Educational and professional development program for heads (methodologists) of centers (cabinets, laboratories), and distance learning instructors and tutors (organizers) of post-graduate pedagogical education institutions [Teaching Resource]