Record Details

Самоорганізація та самомотивація як важливі складові професійної діяльності викладачів ЗВО

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742594/
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/14706
 
Title Самоорганізація та самомотивація як важливі складові професійної діяльності викладачів ЗВО
Self-organization and self-motivation as important components of the professional activity of teachers of higher education institutions
 
Creator Самко, Алла Миколаївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У тезах висвітлено окремі аспекти самоорганізації та самомотивації як основи успішної професійної діяльності викладачів закладів вищої освіти. Наголошено, що здатність до самоорганізації та самомотивації сприяє ефективному керуванню самовдосконаленням, самонавчанням та саморозвитком викладачів ЗВО.
The article highlights certain aspects of self-organization and self-motivation as the basis for successful professional activity of higher education teachers. It is emphasized that the ability to self-organization and self-motivation contributes to the effective management of university teachers’ self-improvement, self-study and self-development.
 
Publisher ХНПУ ім. Г. С. Сковороди
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742594/1/Psykholoho-pedahohichni-problemy_2024-_2_samko.pdf
- Самко, Алла Миколаївна (orcid.org/0000-0003-0785-0510 <http://orcid.org/0000-0003-0785-0510>) (2024) Self-organization and self-motivation as important components of the professional activity of teachers of higher education institutions In: Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 20-21 березня 2024 р.) . ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 445-449.