Дотримання академічної доброчесності в умовах розвитку систем штучного інтелекту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742582/
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/14595 10.52058/2786-6165-2024-8(26)-1197-1208 |
|
Title |
Дотримання академічної доброчесності в умовах розвитку систем штучного інтелекту
Observance of academic integrity in the development of artificial intelligence systems |
|
Creator |
Трейтяк, Дмитро
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
На сьогодні системи штучного інтелекту після стрімкого періоду розвитку почали повсюдно інтегруватися у наше життя, в тому числі і в освітньо-наукове середовище. Це викликало нову хвилю обговорень важливості дотримання академічної доброчесності, у зв’язку з новими можливостями, які надали системи ШІ для освітян та науковців з усього світу. У дослідженні розкриваються основні проблеми та ризики, які виникають у процесі використання сервісів штучного інтелекту, та з якими уже стикаються викладачі та дослідники. Охарактеризовано яким чином сервіси ШІ можна використовувати задля отримання результатів під час наукових досліджень та у процесі навчання. Розкрито особливості вітчизняних та закордонних способів боротьби за дотримання студентами академічної доброчесності. Також у статті подано підходи зарубіжних науковців до вирішення проблеми академічної недоброчесності, пов’язаної з активним впровадженням систем штучного інтелекту. Розкрито які кроки університети можуть прийняти задля забезпечення етичного та відповідального використання інструментів ШІ. Охарактеризовано на якій стадії розвитку перебувають системи виявлення матеріалів, згенерованих ШІ, та яким чином можна визначати використання сервісів штучного інтелекту. Подано способи доброчесного та відповідального використання систем ШІ в навчальній та науковій діяльності, які вже практикуються закордонними викладачами і які мають перспективи для подальшого широкого запровадження в українській освіті та науці. Практичне значення даного дослідження полягає в тому, що його результати можуть бути використані викладачами ВНЗ, професійно-технічних закладів освіти, науковцями, дослідниками, аспірантами та студентами у процесі організації навчальної та наукової діяльності. Today, after a rapid period of development, artificial intelligence systems have begun to be widely integrated into our lives, including in the educational and scientific environment. This has sparked a new wave of discussion about the importance of academic integrity, due to the new opportunities that AI systems have provided for educators and researchers around the world. The study reveals the main problems and risks that arise in the process of using artificial intelligence services, and which are already faced by teachers and researchers. It is characterized how AI services can be used to obtain results during scientific research and in the learning process. The peculiarities of domestic and foreign ways of fighting for students' observance of academic integrity are revealed. The article also presents the approaches of foreign scientists to solving the problem of academic dishonesty associated with the active implementation of artificial intelligence systems. It reveals what steps universities can take to ensure the ethical and responsible use of AI tools. The stage of development of AI-generated material detection systems is characterized, and how it is possible to determine the use of artificial intelligence services. Methods of honest and responsible use of AI systems in educational and scientific activities are presented, which are already practiced by foreign teachers and which have prospects for further wide implementation in Ukrainian education and science. The practical significance of this study is that its results can be used by teachers of universities, vocational and technical educational institutions, scientists, researchers, graduate students and students in the process of organizing educational and scientific activities. |
|
Publisher |
Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742582/1/14595-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-14659-1-10-20240910.pdf
- Трейтяк, Дмитро (orcid.org/0000-0003-3909-5062 <http://orcid.org/0000-0003-3909-5062>) (2024) Observance of academic integrity in the development of artificial intelligence systems «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)», 8 (26). pp. 1197-1208. ISSN 2786-6165 10.52058/2786-6165-2024-8(26)-1197-1208 |
|