Record Details

Use of task-based approach in teaching vocabulary to business English learners at university

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734584/
http://ae.fl.kpi.ua/article/view/215117
10.20535/2410-8286.215117
 
Title Use of task-based approach in teaching vocabulary to business English learners at university
Використання задачного підходу у викладанні лексики для тих, хто вивчає ділову англійську мову в університеті
 
Creator Nychkalo, Nellia
Jinba, Wang
Lukianova, L.
Paziura, Nataliia V.
Muranova, Natalia
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
81 Linguistics and languages
 
Description The purpose of this study is to identify the effectiveness of the task-based approach to teaching business vocabulary to master’s degree students while studying business English. The discipline of business English aims to develop students’ ability to analyse and solve problems of the business environment, improve their foreign language competence on the basis of acquired business vocabulary. The authors used the task-based approach in teaching business vocabulary which was aimed at encouraging students to social contacts, discussions, use of the necessary lexical units in situations close to real business life. The participants of the study were 34 students who studied for a master’s degree at the National Aviation University (Kyiv, Ukraine) majoring in aviation, rocket and space technology. The study of the course required 34 academic hours. According to the methodology of the experiment, the two groups of students (control and experimental ones) had the same learning materials during the course, but the teaching methods were different. In the control group, we used traditional vocabulary learning methods which implied the presentation of the new vocabulary by the teacher, practice exercises which made learners more familiar with the lexical units and the use of the new vocabulary by students in context. In the experimental group, task-based learning method was used which required students to work on solving real business problems with special attention to the development of teamwork skills and communication skills based on the students’ experience of work in business and communication with colleagues from other countries. Specially designed tasks were used to intensify the process of learning business vocabulary. The study showed significant positive dynamics in the acquisition of business vocabulary by students of the experimental group. The results of the test confirmed that task-based approach to vocabulary learning allows students to learn the necessary business vocabulary on a particular topic more easily and quickly It has been concluded that the task-based approach is not only efficient in vocabulary learning, but also increases the students’ confidence in their professional and communicative competence.
Мета дослідження – виявити ефективність задачного підходу до навчання ділової лексики магістрантів під час вивчення ділової англійської мови. Дисципліна ділова англійська мова спрямована на розвиток у студентів здатності аналізувати та вирішувати проблеми бізнес-середовища, вдосконалення іншомовної компетенції на основі набутого ділового словника. У навчанні ділової лексики авторами застосовано задачний підхід, спрямований на заохочення студентів до соціальних контактів, дискусій, використання необхідних лексичних одиниць у ситуаціях, наближених до реального ділового життя. Учасниками дослідження стали 34 студенти, які навчалися в магістратурі Національного авіаційного університету (м. Київ, Україна) за спеціальністю «авіаційна, ракетно-космічна техніка». Вивчення курсу вимагало 34 академічних години. Відповідно до методики експерименту, дві групи студентів (контрольна та експериментальна) мали однакові навчальні матеріали протягом курсу, але методи навчання були різними. У контрольній групі ми використовували традиційні методи вивчення лексики, які передбачали презентацію нової лексики вчителем, практичні вправи, які ближче знайомили учнів з лексичними одиницями та використання нової лексики учнями в контексті. В експериментальній групі використовувався метод задачного навчання, який вимагав від студентів роботи над вирішенням реальних бізнес-задач, приділяючи особливу увагу розвитку навичок командної роботи та комунікативних навичок на основі досвіду роботи студентів у бізнесі та спілкування з колегами з інших країн. країни. Для активізації процесу вивчення ділової лексики використовувалися спеціально розроблені завдання. Дослідження показало значну позитивну динаміку в засвоєнні студентами експериментальної групи ділової лексики. Результати тестування підтвердили, що задачний підхід до вивчення лексики дозволяє студентам легше та швидше засвоїти необхідну ділову лексику з певної теми. Зроблено висновок, що задачний підхід не тільки ефективний у вивченні лексики, але й підвищує впевненість студентів у своїй професійній та комунікативній компетентності.
 
Publisher Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute
 
Date 2020
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734584/1/223.pdf
- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>), Jinba, Wang (orcid.org/0000-0001-5039-2653 <http://orcid.org/0000-0001-5039-2653>), Lukianova, L. (orcid.org/0000-0002-0982-6162 <http://orcid.org/0000-0002-0982-6162>), Paziura, Nataliia V. (orcid.org/0000-0003-0366-9706 <http://orcid.org/0000-0003-0366-9706>) and Muranova, Natalia (orcid.org/0000-0003-1527-0989 <http://orcid.org/0000-0003-1527-0989>) (2020) Use of task-based approach in teaching vocabulary to business English learners at university Advanced Education, 7 (16). pp. 98-103. ISSN 2409-3351
10.20535/2410-8286.215117