Record Details

Використання технологій штучного інтелекту вчителями математики в процесі дослідницького навчання для мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів: виклики, загрози та перспективи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742558/
http://journals.uzhnu.uz.ua/index.php/ped/article/view/1017
10.32782/ped-uzhnu/2024-4-18
 
Title Використання технологій штучного інтелекту вчителями математики в процесі дослідницького навчання для мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів: виклики, загрози та перспективи
The utilisation of artificial intelligence technologies by mathematics teachers in the process of research-based learning to motivate students' learning and cognitive activity: an investigation of the challenges, threats and prospects
 
Creator Гриб'юк, О.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description У дослідженні аналізується доцільність педагогічно виваженого та методично умотивованого використання технологій штучного інтелекту (ШІ), призначених для розв’язування математичних задач, пропонуючи користувачам різноманітні функції і можливості для роботи на уроках, застосовуючи методи та прийоми дослідницького навчання математики. Розглядаються переваги та недоліки використання ШІ в процесі дослідницького навчання математики, обґрунтовано приклади використання нейронних мереж в освітньому процесі. У дослідженні здійснено оцінювання правильності, повноти та швидкості обчислення математичних виразів із використанням засобів ШІ інтелектуального та спеціального призначення вчителями математики в процесі дослідницького навчання предметів математичного циклу у контексті мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів. З використанням сервісів MathGPTPro, ChatGPT у процесі розв’язування завдань отримали незадовільний результат. Доцільно звернути увагу на те, що MathGPTPro розв'язав правильно вдвічі більше завдань у порівнянні з ChatGPT, однак точність цих засобів не відповідає необхідному і достатньому рівню роботи математичних сервісів. Акцентується увага на необхідності ґрунтовного наповнення алфавіту ШІ, оскільки в процесі виведення результатів розв’язування завдань відображалися численні незрозумілі знаки та символи. На підставі аналізу результатів дослідження можна зробити висновок про недоцільність і неефективність бездумного та невиваженого використання засобів ШІ у процесі розв’язування математичних завдань, у тому числі задач підвищеної складності. Розглядаються приклади проектування і варіанти уточнення структури уроків математики з використанням засобів ШІ. Задля покращення ефективності управління закладом освіти ШІ бере на себе виконання рутинних операцій, допомагає ухвалювати рішення і коригувати дії вчителів. Ефективність використання рекомендованої ШІ індивідуальної траєкторії дослідницького навчання учня залежить від властивостей інформації у контексті уникнення прийняття помилкових рішень.
The study analyses the feasibility of pedagogically balanced and methodologically motivated use of artificial intelligence (AI) technologies designed to solve mathematical problems, offering users various functions and opportunities for work in the classroom, and suggests methods and techniques for research-based mathematics teaching. The advantages and disadvantages of using AI in the process of research-based mathematics education are considered, and examples of the use of neural networks in the educational process are substantiated. The study evaluates the correctness, completeness and speed of calculating mathematical expressions using intellectual and special-purpose AI tools by mathematics teachers in the process of research teaching of mathematical subjects in the context of motivating students' learning and cognitive activity. using the MathGPTPro and ChatGPT services in the process of solving problems, we obtained an unsatisfactory result. It is worth noting that MathGPTPro solved twice as many tasks correctly as ChatGPT, but the accuracy of these tools does not correspond to the necessary and sufficient level of mathematical services. Attention is drawn to the need for a thorough filling of the AI alphabet, since numerous incomprehensible signs and symbols were displayed in the process of displaying the results of solving problems. Based on the analysis of the study results, it can be concluded that it is inexpedient and inefficient to use thoughtless and unreasonable AI tools in the process of solving mathematical problems, including problems of increased complexity. Examples of designing and options for refining the structure of mathematics lessons using AI tools are considered. To improve the efficiency of educational institution management, AI takes over routine operations, helps to make decisions and correct teachers' actions. The effectiveness of using the individual trajectory of student research learning recommended by AI depends on the properties of information in the context of avoiding false decisions.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc_nd_4
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742558/1/Hrybiuk-1017-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-2105-1-10-20240924.pdf
- Гриб'юк, О.О. (orcid.org/0000-0003-3402-0520 <http://orcid.org/0000-0003-3402-0520>) (2024) The utilisation of artificial intelligence technologies by mathematics teachers in the process of research-based learning to motivate students' learning and cognitive activity: an investigation of the challenges, threats and prospects Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи (4). pp. 116-126. ISSN 3041-1041
10.32782/ped-uzhnu/2024-4-18