Розвиток підприємницької компетентності вчителів у вік цифрових технологій: виклики та можливості для Фінляндії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742509/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2024-intehratsiyni-protsesy-v-osviti-u-naukovomu-dyskursi/ |
|
Title |
Розвиток підприємницької компетентності вчителів у вік цифрових технологій: виклики та можливості для Фінляндії
Developing entrepreneurial competence of teachers in the digital age: challenges and opportunities for Finland |
|
Creator |
Кравчина, О.Є.
|
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
33 Economics. Economic science 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Фінляндія вважається однією з найбільш успішних країн також щодо розвитку підприємницької компетентності вчителів, оскільки велика увага приділяється включенню підприємницької освіти до програм підготовки вчителів, тобто вчителі вивчають основи підприємництва, бізнес-планування, управління проєктами. Урядом Фінляндії інвестуються значні кошти в безперервний професійний розвиток учителів, включаючи курси та тренінги з розвитку підприємницької компетентності. Корисною практикою є тісна співпраця шкіл з місцевими підприємствами та організаціями, завдяки якій вчителі мають можливість проходити стажування на підприємствах, вивчати бізнес-процеси та переймати практичний досвід підприємництва.
Finland is considered one of the most successful countries also in terms of the development of entrepreneurial competence of teachers, as much attention is paid to the inclusion of entrepreneurial education in teacher training programs, that is, teachers study the basics of entrepreneurship, business planning, and project management. The Finnish government invests heavily in the continuous professional development of teachers, including courses and trainings on the development of entrepreneurial competence. A useful practice is the close cooperation of schools with local enterprises and organizations, thanks to which teachers have the opportunity to undergo internships at enterprises, study business processes and acquire practical experience of entrepreneurship. |
|
Publisher |
ТзОВ "Трек-ЛТД"
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742509/1/Comparative_2024%20%28%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%29.pdf
- Кравчина, О.Є. (orcid.org/0000-0002-3903-0835 <http://orcid.org/0000-0002-3903-0835>) (2024) Developing entrepreneurial competence of teachers in the digital age: challenges and opportunities for Finland In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна, pp. 183-190. ISBN 978-617-7990-72-6 |
|