Record Details

Ефективність онлайн-консультацій у підтримці психічного здоров’я здобувачів освіти під час війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742482/
10.52058/2786-4952-2024-9(43)-731-743
 
Title Ефективність онлайн-консультацій у підтримці психічного здоров’я здобувачів освіти під час війни
Effectiveness of online consultations in supporting the mental health of educators during the war
 
Creator Широбоков, Юрій Миколайович
Ляска, Оксана Петрівна
Лунченко, Надія Вікторівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
 
Description У реаліях сьогодення в Україні психологічна підтримка учасників освітнього процесу має надзвичайно важливе значення. Для її реалізації необхідним є проведення тренінгів, розвиток навичок самопідтримки та консультування учасників освітнього процесу. Метою статті було проаналізувати ефективність онлайн-консультацій у підтримці психічного здоров’я здобувачів освіти. У процесі дослідження з’ясовано, що психічне здоров’я є станом благополуччя, коли людина усвідомлює свої можливості, здатна долати повсякденні труднощі, ефективно працювати й приносити користь суспільству. Ключову роль у виявленні та подоланні психологічних проблем, спричинених війною, відіграють заклади освіти. В умовах повномасштабного вторгнення в Україні дистанційне навчання стало важливою альтернативою, що підтримує відчуття безперервності освітнього процесу й допомагає здобувачам освіти перенести фокус уваги на навчальні завдання. Онлайн-навчання передбачає різноманітні способи психологічної підтримки: індивідуальні консультації, групові заняття, інтерактивні вправи та онлайн-ресурси. Віртуальні платформи, онлайн-курси з психологічного здоров’я та інтелектуальні системи індивідуалізації навчання стають важливими інструментами в роботі зі здобувачами освіти. Розглянуто найпопулярніші онлайн-ресурси в українському інтернет-просторі, які можуть значно полегшити освітній процес і сприяти підтримці психічного здоров’я молоді. Практичний психолог, який працює у відповідному закладі освіти, може проводити онлайн-сесії, де здобувачі освіти матимуть змогу поділитися своїми переживаннями та отримати підтримку однолітків. Завдяки онлайн-консультаціям здобувачі освіти мають доступ до кваліфікованої психологічної допомоги в будь-який зручний час, незалежно від їхнього місця знаходження. Це особливо важливо в умовах воєнного стану, коли традиційні консультації є неможливими. Загалом, онлайн-консультації забезпечують доступ до психологічної підтримки, що є критично важливим у періоди стресових ситуацій. Платформи для відеозв’язку, чати та форуми дозволяють здобувачам отримувати допомогу в режимі реального часу, що допомагає їм впоратися з тривогою, стресом і особистими проблемами.
In today’s realities in Ukraine, psychological support of participants in the educational process is extremely important. For its implementation, it is necessary to conduct trainings, develop self-support skills, and advise the participants of the educational process. The purpose of the article was to analyze the effectiveness of online consultations in supporting the mental health of students. In the course of the study, it was found that mental health is a state of well-being, when a person is aware of his capabilities, is able to cope with everyday difficulties, work effectively and bring benefit to society. Educational institutions play a key role in identifying and solving psychological problems caused by the war. In the conditions of a full-scale invasion in Ukraine, distance learning has become an important alternative that supports a sense of continuity of the educational process and helps students to switch their attention to educational tasks. Online learning involves various methods of psychological support: individual consultations, group classes, interactive exercises and online resources. Virtual platforms, online courses on psychological health and intelligent systems for individualization of learning are becoming important tools in working with students. The most popular online resources in the Ukrainian Internet space, which can significantly facilitate the educational process and contribute to the maintenance of the mental health of young people, are considered. Group sessions via video link or online platforms to jointly solve psychological issues and share experiences can be organized by a psychologist who works in the relevant educational institution. Thanks to online consultations, students have access to qualified psychological help at any convenient time, regardless of their location. This is especially important in the conditions of martial law, where traditional face-to-face consultations are impossible. In general, online consultations provide access to psychological support, which is critically important in times of stressful situations. Video platforms, chats and forums allow seekers to receive real-time help to help them deal with anxiety, stress and personal problems.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742482/1/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_9_43_2024%203-732-744.pdf
- Широбоков, Юрій Миколайович (orcid.org/0000-0001-7220-7340 <http://orcid.org/0000-0001-7220-7340>), Ляска, Оксана Петрівна (orcid.org/0000-0001-6943-8957 <http://orcid.org/0000-0001-6943-8957>) and Лунченко, Надія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-4926-7115 <http://orcid.org/0000-0002-4926-7115>) (2024) Effectiveness of online consultations in supporting the mental health of educators during the war Перспективи та інновації науки. Серія Педагогіка. Серія Психологія. Серія Медицина, 9 (43). pp. 731-743. ISSN 2786-4952
10.52058/2786-4952-2024-9(43)-731-743