Реалізація інтегрованого підходу до навчання у модельних програмах зарубіжної літератури і літератури національної меншини для 7–9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) з угорською, румунською та польською мовами навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742479/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2024-intehratsiyni-protsesy-v-osviti-u-naukovomu-dyskursi/ |
|
Title |
Реалізація інтегрованого підходу до навчання у модельних програмах зарубіжної літератури і літератури національної меншини для 7–9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) з угорською, румунською та польською мовами навчання
Implementation of an integrated approach to learning in model programs of foreign literature and literature of the national minority for grades 7–9 of general secondary education institutions with classes (groups) with Hungarian, Romanian and Polish langu |
|
Creator |
Фідкевич, Олена Львівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
У тезах розглянуто особливостей реалізації інтегративного підходу до навчання літератур (зарубіжної та національної) на прикладі модельних програм інтегрованих літературних курсів для 7–9 класів закладів загальної середньої освіти з класами (групами) з угорською, румунською та польською мовами навчання. Основні аспекти дослідження: принципи інтеграції, особливості та обсяг змісту програми, критерії його відбору, відображення в програмах компетентністно та особистісно орієнтованих підходів, які виголошені в основних освітніх законах України та нормативних документах.
The theses consider the features of the implementation of an integrative approach to teaching literature (foreign and national) on the example of model programs of integrated literary courses for grades 7-9 of general secondary education institutions with classes (groups) with Hungarian, Romanian and Polish languages of instruction. The main aspects of the study: principles of integration, features and scope of the content of the program, criteria for its selection, reflection in the programs of competency-based and person-oriented approaches, which are stated in the main educational laws of Ukraine and regulatory documents. |
|
Publisher |
ТзОВ "Трек-ЛТД"
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742479/1/Comparative_2024%20Extract%5B350-354%5D.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) (2024) Implementation of an integrated approach to learning in model programs of foreign literature and literature of the national minority for grades 7–9 of general secondary education institutions with classes (groups) with Hungarian, Romanian and Polish langu In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна - м. Дрогобич, Україна, pp. 350-354. ISBN 978-617-7990-72-6 |
|