Record Details

Феномен тьюторства в сучасних освітніх вітчизняних реаліях

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742471/
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/DEU/article/view/18890
10.18372/2786-5495.1.18890
 
Title Феномен тьюторства в сучасних освітніх вітчизняних реаліях
The phenomenon of tutoring in modern educational realities of the nation
 
Creator Андрос, Мирослав Євгенійович
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті представлено розуміння нового суб’єкта освітнього процесу – викладача-тьютора дистанційного (змішаного) навчання в сучасних українських освітніх реаліях. Розкривається місце, роль та функції тьютора в дистанційному (змішаному) навчанні. Визначаються основні вимоги до підготовки та навчання тьютора, з урахуванням інформаційно-комунікаційного (цифрового) компонента підготовки, аналізуються основні технології дистанційного навчання.
The article presents an understanding of a new subject of the educational process - a teacher-tutor of distance (mixed) learning in modern Ukrainian educational realities. The place, role and functions of the tutor in distance (mixed) education are revealed. The main requirements for the training and training of a tutor are determined, taking into account the information and communication (digital) component of training, the main technologies of distance learning are analyzed.
 
Publisher Національний авіаційний університет
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742471/1/%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81_%D0%A2%D1%8C%D1%8E%D1%82%D0%BE%D1%80_2024.pdf
- Андрос, Мирослав Євгенійович (orcid.org/0000-0002-6651-1853 <http://orcid.org/0000-0002-6651-1853>) (2024) The phenomenon of tutoring in modern educational realities of the nation istance Education in Ukraine: Innovative, Normative-Legal, Pedagogical Aspects (4). pp. 147-160. ISSN 2786-5495
10.18372/2786-5495.1.18890