Record Details

Трансформація професійного розвитку викладачів закладів вищої освіти в умовах змішаного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742453/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2024-intehratsiyni-protsesy-v-osviti-u-naukovomu-dyskursi/
 
Title Трансформація професійного розвитку викладачів закладів вищої освіти в умовах змішаного навчання
Transformation of the professional development of teachers of higher education institutions in conditions of blended learning
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автор акцентує увагу на необхідності застосування метакогнітивних стратегій викладання і навчання із застосуванням цифрових засобів навчання, саморегульованого учіння, що спонукає викладача до виконання ролі фасілітатора. Йдеться про зміну акцентів з планування занять і викладання навчального матеріалу на організацію освітнього процесу, сприяння і допомогу в отриманні нових знань і навичок, тобто створення комфортної атмосфери в групі та полегшення комунікації й взаємодії учасників освітнього процесу, що відзначається на трансформації вищої освіти.
The author emphasizes the need to apply metacognitive strategies of teaching and learning using digital learning tools, self-regulated learning, which prompts the teacher to play the role of a facilitator. It is about changing the emphasis from planning classes and teaching educational material to organizing the educational process, promoting and helping in the acquisition of new knowledge and skills, that is, creating a comfortable atmosphere in the group and facilitating communication and interaction of participants in the educational process, which is noted for the transformation of higher education.
 
Publisher ТзОВ "Трек-ЛТД"
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742453/1/Comparative_2024-%D0%A1.%20259-261.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000-0002-7604-7273 <http://orcid.org/0000-0002-7604-7273>) (2024) Transformation of the professional development of teachers of higher education institutions in conditions of blended learning In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна - м. Дрогобич, Україна, pp. 259-261. ISBN 978-617-7990-72-6