Навчальні втрати як педагогічний феномен в шкільній освіті Німеччини
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742449/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2024-intehratsiyni-protsesy-v-osviti-u-naukovomu-dyskursi/ |
|
Title |
Навчальні втрати як педагогічний феномен в шкільній освіті Німеччини
Educational losses as a pedagogical phenomenon in school education in Germany |
|
Creator |
Павлова, Тетяна Сергіївна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Проаналізовано навчальні втрати серед школярів Німеччини, спричинені пандемією COVID-19, та їхній вплив на освітню нерівність. Показано, що тривале дистанційне навчання негативно вплинуло на якість освіти, особливо серед соціально-економічно вразливих груп. Розглянуто реакцію освітньої системи, зокрема впровадження моніторингу якості освіти та участь у міжнародних оцінках; підкреслено важливість комплексних програм для подолання цих втрат та забезпечення рівного доступу до освіти.
Educational losses among German schoolchildren caused by the COVID-19 pandemic and their impact on educational inequality are analyzed. It is shown that long-term distance learning negatively affected the quality of education, especially among socio-economically vulnerable groups. Considered the reaction of the educational system, in particular, the implementation of monitoring the quality of education and participation in international assessments; the importance of comprehensive programs to overcome these losses and ensure equal access to education is emphasized. |
|
Publisher |
ТзОВ "Трек-ЛТД"
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742449/1/Comparative_2024-256-259.pdf
- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2024) Educational losses as a pedagogical phenomenon in school education in Germany In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна - м. Дрогобич, Україна, pp. 255-258. ISBN 978-617-7990-72-6 |
|