Record Details

Навчальні втрати як педагогічний феномен в шкільній освіті Німеччини

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742449/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2024-intehratsiyni-protsesy-v-osviti-u-naukovomu-dyskursi/
 
Title Навчальні втрати як педагогічний феномен в шкільній освіті Німеччини
Educational losses as a pedagogical phenomenon in school education in Germany
 
Creator Павлова, Тетяна Сергіївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Проаналізовано навчальні втрати серед школярів Німеччини, спричинені пандемією COVID-19, та їхній вплив на освітню нерівність. Показано, що тривале дистанційне навчання негативно вплинуло на якість освіти, особливо серед соціально-економічно вразливих груп. Розглянуто реакцію освітньої системи, зокрема впровадження моніторингу якості освіти та участь у міжнародних оцінках; підкреслено важливість комплексних програм для подолання цих втрат та забезпечення рівного доступу до освіти.
Educational losses among German schoolchildren caused by the COVID-19 pandemic and their impact on educational inequality are analyzed. It is shown that long-term distance learning negatively affected the quality of education, especially among socio-economically vulnerable groups. Considered the reaction of the educational system, in particular, the implementation of monitoring the quality of education and participation in international assessments; the importance of comprehensive programs to overcome these losses and ensure equal access to education is emphasized.
 
Publisher ТзОВ "Трек-ЛТД"
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742449/1/Comparative_2024-256-259.pdf
- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2024) Educational losses as a pedagogical phenomenon in school education in Germany In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) . ТзОВ "Трек-ЛТД", м. Київ, Україна - м. Дрогобич, Україна, pp. 255-258. ISBN 978-617-7990-72-6