Стейкхолдери як суб’єкти впливу на підготовку кадрів для індустрії моди України
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742423/
https://researcheurope.org/book-60/ |
|
Title |
Стейкхолдери як суб’єкти впливу на підготовку кадрів для індустрії моди України
Stakeholders as subjects of influence on personnel training for the fashion industry of Ukraine |
|
Creator |
Виноградська, Г.Є.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study 68 Industries, crafts and trades for finished or assembled articles |
|
Description |
Індустрія моди – це складна екосистема з багатьма зацікавленими сторонами – стейкхолдерами, зацікавленими фізичними та юридичними особами, які мають легітимний інтерес в освітньому процесі. Важливість стейкхолдерів у тому, що їхнє розуміння ситуації та внесок в управління – це основа для успішної взаємодії та співпраці в побудові державно-приватного партнерства в підготовці кадрів для цього сектору економіки. В статті окреслено групи стейкхолдерів впливу на підготовку кадрів для вітчизняної індустрії моди та узагальнено основні напрямки співпраці з ними.
The fashion industry is a complex ecosystem with many interested parties - stakeholders - interested individuals and legal entities that have a legitimate interest in the educational process. The importance of stakeholders is that their understanding of the situation and contribution to management is the basis for successful interaction and cooperation in building a public-private partnership in the training of personnel for this sector of the economy. The article outlines groups of stakeholders influencing the training of personnel for the domestic fashion industry and summarizes the main areas of cooperation with them. |
|
Publisher |
Research Europe
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742423/1/%D0%A1%D0%A2%D0%95%D0%99%D0%9A%D0%A5%D0%9E%D0%9B%D0%94%D0%95%D0%A0%D0%98%20%D0%AF%D0%9A%20%D0%A1%D0%A3%D0%91%E2%80%99%D0%84%D0%9A%D0%A2%D0%98%20%D0%92%D0%9F%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%A3%20%D0%9D%D0%90.pdf
- Виноградська, Г.Є. (orcid.org/0000-0001-7839-9304 <http://orcid.org/0000-0001-7839-9304>) (2024) Stakeholders as subjects of influence on personnel training for the fashion industry of Ukraine In: Проблеми та перспективи економіки та менеджменту : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції / Східноєвропейський центр наукових досліджень (Черкаси, 15 серпня 2024 р.) . Research Europe, м. Черкаси, Україна, pp. 45-48. |
|