Record Details

Тренінг розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742401/
http://orgpsy-journal.in.ua/index.php/opep/article/view/444
10.31108/2.2024.2.32.8
 
Title Тренінг розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни
A training program for the development of educational staff's communicative potential to promote their psychological health and well-being in war conditions
 
Creator Терещенко, К.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Вступ. В умовах повномасштабного російського вторгнення на територію України особливого значення набувають питання збереження психологічного здоров’я персоналу організацій різного типу. Впровадження нових форм та методів роботи у закладах загальної середньої освіти вимагає розвитку відповідних компетенцій педагогічних працівників, серед яких значне місце посідає комунікативна компетентність. Отже, аналіз комунікативного потенціалу як чинника забезпечення психологічного здоров’я освітнього персоналу та розробка відповідних технологій в сучасних умовах є достатньо актуальним питанням.
Мета: розробити тренінгову програму з розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни.
Методи. Для проведення дослідження використовувались методи психоедукації та організаційно-спрямовуючі й змістовно-смислові інтерактивні техніки, які базуються на використанні технологічного підходу до розробки та впровадження організаційно-психологічних технологій (Карамушка, 2022).
Результати. Розроблено тренінгову програму «Тренінг розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни». У структуру тренінгу входять чотири тренінгові сесії: 1) «Сутність комунікативного потенціалу освітнього персоналу»; 2) «Складові комунікативного потенціалу освітнього персоналу»; 3) «Комунікативний потенціал та його роль у забезпеченні психологічного здоров’я й благополуччя освітнього персоналу в умовах війни»; 4) «Чинники та умови розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я освітнього персоналу в умовах війни». Кожна тренінгова сесія включає інформаційно-смисловий, діагностичний та корекційно-розвивальний компоненти.
Висновки. Розроблений тренінг розвитку комунікативного потенціалу в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни призначений для сприяння: а) засвоєнню освітнім персоналом знань про зміст та структуру комунікативного потенціалу та його роль у забезпеченні психологічного здоров’я й благополуччя освітнього персоналу в умовах війни; б) оволодінню освітнім персоналом методами діагностики комунікативного потенціалу та чинників його розвитку в контексті забезпечення психологічного здоров’я й благополуччя в умовах війни; в) формуванню умінь та навичок, необхідних для розвитку комунікативного потенціалу в освітнього персоналу для забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя в умовах війни.
Introduction. Since the full-scale Russian invasion of Ukraine, the issue of preserving employees' psychological health has taken on an added importance. The introduction of new forms and methods of work in the system of general secondary education requires the development of appropriate competencies of teaching staff with communicative competence playing a special significance. Therefore, the analysis of communicative potential as a factor in promoting the psychological health of educational staff and the development of appropriate technologies in modern conditions are quite relevant issues.
Aim: to develop a training program for the development of educational staff's communicative potential as a way of promoting their psychological health and well-being in wartime conditions.
Methods. Psychoeducational methods and organizational-directive and meaningful interactive techniques were used, which were based on a technological approach to the development and implementation of organizational-psychological technologies (Karamushka, 2022).
Results. The training program "Communicative potential development training in the context of promoting educational staff's psychological health and well-being in war conditions" was developed. The training program included four training sessions: 1) "Essence of communicative potential of educational staff"; 2) "Components of the communicative potential of educational staff"; 3) "Communicative potential and its role in promoting educational staff's psychological health and well-being in wartime"; 4) "Factors in and conditions for the development of communicative potential in the context of promoting educational staff's psychological health and well-being in war conditions." Each training session included informational, diagnostic and developmental components.
Conclusions. The proposed training program is intended: a) to develop educational staff's knowledge about the content and structure of their communicative potential and its role in their psychological health and well-being in war conditions; b) to teach educational staff the methods to diagnose communicative potential and its factors to promote their psychological health and well-being in war conditions; c) to develop educational staff's abilities and skills needed for the development of their communicative potential to promote their psychological health and well-being in war conditions.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Українська Асоціація організаційних психологів та психологів праці
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742401/1/document-14.pdf
- Терещенко, К.В. (orcid.org/0000-0002-1149-2704 <http://orcid.org/0000-0002-1149-2704>) (2024) A training program for the development of educational staff's communicative potential to promote their psychological health and well-being in war conditions Організаційна психологія. Економічна психологія, 2 (32). pp. 96-107. ISSN 2411-3190
10.31108/2.2024.2.32.8