Record Details

Проєктна діяльність учнів: розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742226/
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/13684
10.52058/2786-6165-2024-7(25)-814-828
 
Title Проєктна діяльність учнів: розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності
Student project activity: development of information and communication competence
 
Creator Ліпчевська, Інна Леонідівна
Савчук, Антоніна Володимирівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті представлено практичний досвід проєктної діяльності з метою розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учнів початкової та базової/старшої профільної школи, а також їхньої мистецької компетентності, умінь конструктивно спілкуватися з однолітками, здатності працювати в команді, критичного мислення, креативності, емпатії та соціальних навичок.
Виставка-конкурс «Цифрові замальовки» передбачає участь учнів початкової школи в створенні цифрових робіт, а підготовка та проведення конкурсу й урочистості з приводу нагородження переможців здійснюються колективом учнів базової/старшої профільної школи. Роль вчителя – фасилітація та тьюторство.
Проєкт включає етапи: мотиваційний, організаційний, створення цифрових малюнків, виставку робіт, голосування, підготовку урочистості та нагородження. На мотиваційному етапі вчитель ознайомлює учнів з ідеєю проведення конкурсу та заохочує їх до участі, на організаційному – старші учні планують проєкт, використовуючи діаграму Ганта для візуалізації етапів подальшої діяльності (за використання сервісу Canva). Для створення малюнків учні використовують простий редактор зображень (наприклад, Paint), а для цифрової виставки – додаток PadLet. Голосування організовується у форматі онлайн, а роботи оцінюються як учнями школи, так і зовнішнім експертним журі. Урочисте нагородження переможців супроводжується анімованим відео, створеним за використання онлайн-додатка Animoto. Презентації до нагородження можуть бути розроблені в PowerPoint, Prezi, PowToon, Canva або інших додатках з урахуванням основних правил створення візуального контенту.
Вимоги до конкурсних робіт можуть бути змінені відповідно до актуальних тем, що вивчаються учнями за програмою, їхніх інтересів, уподобань, умінь і здібностей. Наприклад, може бути організована виставка цифрових колажів, презентацій, постерів, дописів у соціальних мережах, інтерактивних зображень, цифрового сторітелінгу тощо. Це дає змогу адаптувати проєкт для проведення конкурсу в базовій школі.
Творчий проєкт може бути присвячений певному святу, урочистості з нагоди завершення навчального року, тижню інформатики чи образотворчого мистецтва.
The article presents practical experience in project-based learning aimed at developing students’ information and communication competence in primary and secondary schools, as well as their artistic competence, abilities in constructive peer communication, teamwork, critical thinking, creativity, empathy, and social skills.
The "Digital Sketches" exhibition-contest involves primary school students in creating digital artworks. The preparation and conduction of the contest and the award ceremony are carried out by a team of secondary school students. The teacher is facilitator and tutor.
The project includes next stages: motivational, organizational, creation of digital drawings, exhibition of works, voting, preparation of the ceremony and awarding. At the motivational stage, the teacher introduces students to the idea of the contest and encourages their participation; at the organizational stage, senior students plan the project using a Gantt chart in order to visualize the stages of further activities (with Canva service). For creating drawings, students use a simple image editor (e.g., Paint), and for the digital exhibition – Padlet app. Voting is organized in online mode, works are evaluated by both school students and an external expert jury. The ceremonial awarding of winners is accompanied by an animated video created using Animoto online application. Presentations for the ceremony can be developed in PowerPoint, Prezi, PowToon, Canva, or other applications, following the basic rules of visual content creation.
Requirements for contest works may vary depending on current curriculum themes, students’ interests, preferences, skills and abilities. For example, a digital collage exhibition, presentations, posters, social media posts on a specific topic, interactive images, digital storytelling etc., can be organized, adapting the project for a secondary (grades 5 to 9) school competition.
A creative project can be dedicated to a specific holiday, solemn end of the school year, IT week or visual arts week.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742226/1/Text.pdf
- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) and Савчук, Антоніна Володимирівна (orcid.org/0009-0006-0684-2710 <http://orcid.org/0009-0006-0684-2710>) (2024) Student project activity: development of information and communication competence «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)», 7 (25). pp. 814-828. ISSN 2786-6165
10.52058/2786-6165-2024-7(25)-814-828