Концепція розвитку професійної компетентності викладача коледжу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742383/
http://www.wydawnictwo.wst.pl/oferta_wydawnicza_oraz_zakup_publikacji/wydawnictwa/exploring_the_digital_landscape_interdisciplinary_perspectives/131 |
|
Title |
Концепція розвитку професійної компетентності викладача коледжу
The concept of college teacher’s professional competence development |
|
Creator |
Titova, Olena
Luzan, Petro Mosya, Irina |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Дослідження присвячено процесу формування професійної компетентності викладачів коледжу. Розуміння того факту, що професійна компетентність викладача є важливою у процесі розвитку професійної освіти в умовах сучасних глобальних і локальних викликів, вимагає від викладача коледжу постійного вдосконалення своїх професійних знань і вмінь. Концептуальна ідея дослідження ґрунтувалася на припущенні про те, що для цілеспрямованого розвитку професійної компетентності викладача необхідно розробити систему, яка охоплює всі елементи навчального процесу. Концептуальну модель побудовано для ілюстрації процесу цілеспрямованого професійного розвитку викладача коледжу.
The research dealt with the process of professional competence development for the teachers at a college. The understanding of the fact that the teacher’s professional competence is essential in the process of vocational education development under the current global and local challenges requires the college teacher to be involved in the continuing improvement of their professional knowledge and skills. The conceptual idea of the research was based on the assumption that for the purposeful development of the teacher’s professional competence, it was necessary to develop a system that covers all the elements of the educational process. The conceptual model was built to illustrate the process of a college teacher’s purposeful professional development. |
|
Publisher |
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742383/1/Titova%20O.%2C%20Luzan%20P.%2C%20Mosia%20I.pdf
Titova, Olena (orcid.org/0000-0002-6081-1812 <http://orcid.org/0000-0002-6081-1812>), Luzan, Petro (orcid.org/0000-0002-8853-9275 <http://orcid.org/0000-0002-8853-9275>) and Mosya, Irina (orcid.org/0000-0001-7641-3352 <http://orcid.org/0000-0001-7641-3352>) (2024) The concept of college teacher’s professional competence development . Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, c. Katowice, Poland, pp. 819-829. ISBN 978-83-969890-9-3 |
|