Record Details

Сприяння самореалізації студентів з інвалідністю в інтегрованому освітньому середовищі: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742347/
 
Title Сприяння самореалізації студентів з інвалідністю в інтегрованому освітньому середовищі: методичні рекомендації
Promoting self-realization of students with disabilities in an integrated educational environment: methodological recommendations
 
Creator Купрєєва, О.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
36 Safeguarding the mental and material necessities of life
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Методичні рекомендації присвячено проблемі сприяння процесу самореалізації молоді та студентів з інвалідністю, які здобувають вищу освіту в інтегрованих групах ЗВО. Розглянуто зміст поняття самореалізації та основні підходи до її вивчення. Представлено комплексну програму сприяння самореалізації студентів з інвалідністю, напрями, види та специфіку надання їм психологічної допомоги. Наведено апробовану тренінгову програму сприяння самореалізації студентів з інвалідністю з описом модулів, занять та тренінгових технологій.
Методичні рекомендації можуть бути використані в роботі науковцями, практичними психологами, фахівцями в галузі соціальної роботи, освіти та охорони здоров’я.
Methodological recommendations are devoted to the problem of promoting the process of self-realization of young people and students with disabilities who obtain higher education in integrated groups of higher education institutions. The content of the concept of self-realization and the main approaches to its study are considered. A comprehensive program of promoting the self-realization of students with disabilities, directions, types and specifics of providing them with psychological assistance is presented. A proven training program for promoting the self-realization of students with disabilities is given, with a description of modules, classes, and training technologies.
Methodological recommendations can be used in the work of scientists, practical psychologists, specialists in the field of social work, education and health care.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742347/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9A%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0.pdf
- Купрєєва, О.І. (orcid.org/0000-0002-5429-1427 <http://orcid.org/0000-0002-5429-1427>) (2024) Promoting self-realization of students with disabilities in an integrated educational environment: methodological recommendations [Teaching Resource]