Сприяння самореалізації студентів з інвалідністю в інтегрованому освітньому середовищі: методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742347/
|
|
Title |
Сприяння самореалізації студентів з інвалідністю в інтегрованому освітньому середовищі: методичні рекомендації
Promoting self-realization of students with disabilities in an integrated educational environment: methodological recommendations |
|
Creator |
Купрєєва, О.І.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
36 Safeguarding the mental and material necessities of life 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Методичні рекомендації присвячено проблемі сприяння процесу самореалізації молоді та студентів з інвалідністю, які здобувають вищу освіту в інтегрованих групах ЗВО. Розглянуто зміст поняття самореалізації та основні підходи до її вивчення. Представлено комплексну програму сприяння самореалізації студентів з інвалідністю, напрями, види та специфіку надання їм психологічної допомоги. Наведено апробовану тренінгову програму сприяння самореалізації студентів з інвалідністю з описом модулів, занять та тренінгових технологій. Методичні рекомендації можуть бути використані в роботі науковцями, практичними психологами, фахівцями в галузі соціальної роботи, освіти та охорони здоров’я. Methodological recommendations are devoted to the problem of promoting the process of self-realization of young people and students with disabilities who obtain higher education in integrated groups of higher education institutions. The content of the concept of self-realization and the main approaches to its study are considered. A comprehensive program of promoting the self-realization of students with disabilities, directions, types and specifics of providing them with psychological assistance is presented. A proven training program for promoting the self-realization of students with disabilities is given, with a description of modules, classes, and training technologies. Methodological recommendations can be used in the work of scientists, practical psychologists, specialists in the field of social work, education and health care. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742347/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9A%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0.pdf
- Купрєєва, О.І. (orcid.org/0000-0002-5429-1427 <http://orcid.org/0000-0002-5429-1427>) (2024) Promoting self-realization of students with disabilities in an integrated educational environment: methodological recommendations [Teaching Resource] |
|