Проєктування навчальних програм і підручників для 7–9 класів з навчального предмета «Технології»
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742318/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/741 10.32405/2411-1309-2024-32-306-314 |
|
Title |
Проєктування навчальних програм і підручників для 7–9 класів з навчального предмета «Технології»
Designing educational programs and textbooks for grades 7-9 in the subject of “Technologies” |
|
Creator |
Туташинський, Василь Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 6 Applied Sciences. Medicine. Technology |
|
Description |
У цій статті аналізується стан навчально-методичного забезпечення нового навчального предмета «Технології», який поступово впроваджується в гімназіях України та визначаються вимоги щодо проєктування навчальних програм і підручників для предметного циклу навчання. Порівнюються модельні навчальні програми предметного циклу навчання з технологічної освітньої галузі, створені відповідно до засадничих положень концепції Нової української школи та Державного стандарту базової середньої освіти. Пояснюються відмінності чинних модельних і навчальних програм з предмета «Технології». Даються рекомендації щодо розроблення навчальних програм та іншого навчально-методичного забезпечення на основі нормативних документів, що стосуються технологічної освітньої галузі. Розкривається структура, зміст та методичний апарат підручників «Технології» для 5, 6 і 7 класів, підготовлених різними авторськими колективами. Аналізується контент нових підручників з технологій. Визначаються переваги і недоліки нових підручників «Технології», їх відповідність модельним навчальним програмам і вимогам до навчальної літератури. Досліджуються проблеми розроблення навчальних програм і створення нового покоління підручників для технологічної освітньої галузі та пропонуються шляхи їх вирішення. Конкретизується зміст проєктно-технологічної діяльності учнів у 7–9 класах. Розкриваються вимоги до навчального проєкту з технологій. Визначаються можливості використання штучного інтелекту в процесі підготовки контенту підручників з технологій. Окреслюються перспективи проєктування та видання сучасних підручників для технологічної освіти учнів. This article analyzes the state of the educational and methodological support of the new educational subject «Technology», which is gradually being introduced in the gymnasiums of Ukraine, and defines the requirements for designing educational programs and textbooks for the subject learning cycle. The model curricula for the subject learning cycle in the technological educational field, created in accordance with the basic provisions of the concept of the New Ukrainian School and the State Standard of Basic Secondary Education, are compared. The differences between current model curricula and educational programs on the subject «Technology» are explained. Recommendations are given for the development of educational programs and other educational and methodological support on the basis of normative documents related to the technological educational field. The structure, content and methodical apparatus of the technology textbooks for 5th, 6th and 7th grades, prepared by various author teams, are revealed. The content of new technology textbooks is analyzed. The advantages and disadvantages of the new technology textbooks are determined, as well as their compliance with model curricula and requirements for educational literature. The problems of curriculum development and the creation of a new generation of textbooks for the technological educational field are investigated and ways of solving them are proposed. The content of project-technological activities of students in grades 7-9 is specified. The requirements for the educational project on technologies are revealed. The possibilities of using artificial intelligence in the process of preparing the content of technology textbooks are determined. The prospects of designing and publishing modern textbooks for technological education of students are outlined. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742318/1/%D0%A2%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
- Туташинський, Василь Іванович (orcid.org/0000-0002-1842-0914 <http://orcid.org/0000-0002-1842-0914>) (2024) Designing educational programs and textbooks for grades 7-9 in the subject of “Technologies” Проблеми сучасного підручника (32). pp. 306-314. ISSN 2411-1309 10.32405/2411-1309-2024-32-306-314 |
|