Цифрові освітні ресурси та візуалізація їх колекцій у контексті змішаного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742302/
https://dnpb.gov.ua/ua/?ourpublications=40596 |
|
Title |
Цифрові освітні ресурси та візуалізація їх колекцій у контексті змішаного навчання
Digital educational resources and visualization of their collections in the context of blended learning |
|
Creator |
Рудовол, В.А.
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Однією з основних тенденцій освіти в школі є орієнтація на використання потенціалу змішаного чи комбінованого навчання (blended learning / hybrid learning). Його незаперечними перевагами є орієнтація на особистість учня, облік його індивідуальних освітніх технологій, можливість диференціації навчання та багато інших. Поряд з тим, що таке навчання має високий мотиваційний потенціал, воно дає змогу виробити у вчителя навички отримання та оброблення інформації за допомогою сучасних інформаційно-комунікативних та інтернет-технологій, сприяє оптимізації формування цифрової компетенції через реалізацію особистісно-орієнтованого та комунікативно-діяльнісного підходів. Змішане навчання реалізується у вигляді цифрових освітніх ресурсів, які є ключовим засобом для організації самостійної роботи учнів і не тільки вдосконалюють їхню самостійну підготовку, підвищують комунікативну спрямованість навчання, а й забезпечують доступ до сучасних технологій освоєння різних навчальних предметів. У зв'язку з цим питання інтеграції цифрових освітніх ресурсів у змішане навчання є як ніколи актуальним.
One of the main trends in school education is the orientation towards using the potential of blended or combined learning (blended learning / hybrid learning). Its indisputable advantages are focusing on the student's personality, taking into account his individual educational technologies, the possibility of differentiating training and many others. In addition to the fact that such training has a high motivational potential, it allows the teacher to develop the skills of receiving and processing information using modern information and communication and Internet technologies, contributes to the optimization of the formation of digital competence through the implementation of personal-oriented and communicative-activity approaches. Blended learning is implemented in the form of digital educational resources, which are a key tool for organizing students' independent work and not only improve their independent training, increase the communicative focus of learning, but also provide access to modern technologies for mastering various educational subjects. In this regard, the issue of integrating digital educational resources into blended learning is more relevant than ever. |
|
Publisher |
Нілан-ЛТД
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742302/1/Vasyl%20Rudovol_tezu_KS-2024.pdf
- Рудовол, В.А. (orcid.org/0009-0000-8215-1539 <http://orcid.org/0009-0000-8215-1539>) (2024) Digital educational resources and visualization of their collections in the context of blended learning In: Сучасні технології візуалізації колекцій цифрових освітніх ресурсів : зб. матеріалів круглого столу (до Всеукраїнського фестивалю науки), 14 трав. 2024 р., Київ . Нілан-ЛТД, м. Вінниця, Україна, pp. 80-83. ISBN 978-617-558-107-0 |
|