Record Details

The relationship between neuropedagogic approaches and the formation of skills of primary school students

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742270/
https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/5356
10.18662/rrem/15.1/700
 
Title The relationship between neuropedagogic approaches and the formation of skills of primary school students
Взаємозв’язок нейропедагогічних підходів із формуванням умінь молодших школярів
 
Creator Vasilieva, S.A.
Reipolska, O.D.
Podoliuk, Svitlana
Sadova, Iryna
Danyliak, Ruslana
Lozenko, Anna
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description The article analyzes the relationship between neuropedagogic approaches and the formation of skills of primary school students. Educational technology design potentially introduces another area of expertise and a new set of issues that require the integration of neuroscience, education, and technology concepts and insights. The educational process involves the implementation of a conceptual education system that begins with the child entering the first grade and ends with obtaining a qualification for a person. Therefore, studying involves an educational process, as a result of which certain competencies will be acquired. Thus, education will be effective for a person only when the degree of acquired competencies of the child at school, their value orientations and readiness for education are taken into account. So, in order to introduce effective education, we chose the direction of research on the study, analysis, justification of measures to increase the level of motivation of children to the educational process based on the conclusions of neuropedagogy. For the purpose of the study, the integration method of synthesis of the figurative structure was applied, for analysis on the theory and learning technology. Methods of synthesis in the pedagogical activity of the study can be traced on a number of educational technologies. The results of the study show that in general, neuropedagogic teaching technologies contribute to increasing motivation to learn among primary school children.
У статті проаналізовано взаємозв’язок нейропедагогічних підходів із формуванням умінь молодших школярів. Розробка освітніх технологій потенційно відкриває іншу область знань і новий набір проблем, які вимагають інтеграції концепцій і ідей нейронауки, освіти та технологій. Навчально-виховний процес передбачає реалізацію концептуальної системи освіти, яка починається з моменту вступу дитини в перший клас і закінчується отриманням кваліфікації особистості. Отже, навчання передбачає освітній процес, у результаті якого будуть набуті певні компетенції. Таким чином, навчання буде ефективним для людини лише тоді, коли буде враховано ступінь набутих дитиною в школі компетентностей, її ціннісні орієнтації та готовність до навчання. Отже, з метою запровадження ефективної освіти ми обрали напрямок дослідження щодо вивчення, аналізу, обґрунтування заходів щодо підвищення рівня мотивації дітей до навчально-виховного процесу на основі висновків нейропедагогіки. З метою дослідження застосовано інтеграційний метод синтезу образної структури для аналізу теорії та технології навчання. Методи синтезу в педагогічній діяльності дослідження простежуються на ряді педагогічних технологій. Результати дослідження свідчать, що в цілому нейропедагогічні технології навчання сприяють підвищенню мотивації до навчання молодших школярів.
 
Publisher LUMEN Publishing
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742270/1/5356-Article%20Text-20345-1-10-20230301.pdf
- Vasilieva, S.A. (orcid.org/0000-0002-0452-4835 <http://orcid.org/0000-0002-0452-4835>), Reipolska, O.D. (orcid.org/0000-0002-5524-7110 <http://orcid.org/0000-0002-5524-7110>), Podoliuk, Svitlana (orcid.org/0000-0002-7068-9195 <http://orcid.org/0000-0002-7068-9195>), Sadova, Iryna (orcid.org/0000-0003-2570-5392 <http://orcid.org/0000-0003-2570-5392>), Danyliak, Ruslana (orcid.org/0000-0002-3411-6824 <http://orcid.org/0000-0002-3411-6824>) and Lozenko, Anna (orcid.org/0000-0003-1029-5108 <http://orcid.org/0000-0003-1029-5108>) (2023) The relationship between neuropedagogic approaches and the formation of skills of primary school students Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 1 (15). pp. 352-365. ISSN 2066-7329
10.18662/rrem/15.1/700