Record Details

Інноваційні технології як чинник підвищення якості дошкільної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742258/
https://preschool-conference.com/index.php/conference/article/view/97
10.5281/zenodo.6772816
 
Title Інноваційні технології як чинник підвищення якості дошкільної освіти
Іnnovative Technologies as a Factor in Enhancing the Quality of Preschool Education
 
Creator Lutsenko, Iryna
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У даній статті розглядається актуальність проблеми забезпечення якості дошкільної освіти. Розкрито зв’язок між забезпеченням якості освіти та виконанням вимог Держстандарту – базової складової дошкільної освіти. Організація якісного навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах розглядається автором у контексті компетентнісного, середнього, технологічного підходів.
Автор розкриває роль інноваційних педагогічних технологій у засвоєнні нового змісту дошкільної освіти, формуванні ключових компетентностей, визначених у новій редакції базового компонента дошкільної освіти. Автор розкриває роль інноваційних технологій, які базуються на пошуково-творчих способах взаємодії з дітьми, як найбільш безпосередньо спрямованих на виявлення потенціалу сучасного дошкільника, та робить висновок про їх важливу роль у постійному підвищенні якості.
This article discusses the relevance of the problem of ensuring the quality of preschool education. The link between ensuring the quality of education and fulfillment of the requirements of the State Standard – the basic component of preschool education is revealed. Organization of quality educational process in pre-school educational institutions is considered by the author in the context of competence, medium, technological approaches.
The author reveals the role of innovative pedagogical technologies in mastering the new content of preschool education, the formation of key competencies identified in the new edition of the basic component of preschool education. The author reveals the role of innovative technologies, which are based on search-and-create ways of interaction with children, as those most directly aimed at identifying the potential of modern pre-schooler, and concludes about their important role in continuous improvement of quality pre-school education.
 
Publisher Університет Григорія Сковороди в Переяславі
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742258/1/97-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-115-1-10-20220628.pdf
- Lutsenko, Iryna (orcid.org/0000-0001-8360-9943 <http://orcid.org/0000-0001-8360-9943>) (2022) Іnnovative Technologies as a Factor in Enhancing the Quality of Preschool Education In: Інноваційні технології в дошкільній освіті-2022: Збірник наукових статей за матеріалами V Міжнародної науково-практичної конференції (м. Переяслав, 14–15 квітня 2022 р.) . Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, Україна, pp. 62-65.
10.5281/zenodo.6772816